سلامت نیوز: مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: 80 درصد زنان از 35 سالگی به دلیل مصرف كم لبنیات، مشکلات استخوانی و پوکی استخوان را تجربه می‌کنند.

سیدعلی کشاورز در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: داشتن تغذیه نامتعادل و بد خوردن‌ها از عوامل بروز پوکی استخوان در میان زنان است.

وی گفت: دریافت لبنیات در کشور ایران بسیار کمتر از کشورهای دیگر است و ایرانیان سالانه 80 لیتر لبنیات مصرف می‌کنند که این مقدار در کشوری مانند هلند به 480 لیتر می‌رسد.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مشکلات استخوانی در 80 درصد زنان ایرانی از 35 سالگی آغاز می‌شود، به دلیل اینکه لبنیات کافی مصرف نمی‌کنند؛ یک زن در شرایطی که باردار و شیرده نیست، نیازمند 3 تا 4 واحد لبنیات است و هر واحد لبنیات معادل یک لیوان شیر یا 30 تا 45 گرم پنیر یا 2 پیاله ماست است.

کشاورز بیان داشت: برخی افراد لبنیات کافی مصرف نمی‌کنند اما از نوشابه‌های کولادار استفاده می‌کنند که این نوشیدنی‌ها مانع جذب کلسیم، آهن و روی و موجب بروز پوکی استخوان و کم‌خونی می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف نوشابه‌های گازدار در کشور بسیار زیاد است. ایرانیان از یک ‌طرف به اندازه کافی لبنیات استفاده نمی‌کنند و از طرف دیگر نوشابه‌های گازدار را به مقدار زیاد استفاده می‌کنند که افراد را به سمت ابتلا به پوکی استخوان پیش می‌برد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha