سلامت نیوز: عضو فراكسیون مدیریت شهری مجلس در گفت: در شهر تهران از هیچ الگویی در ساخت و ساز ساختمان‌ها تبعیت نمی‌شود و اگر زلزله‌ای اتفاق بیفتد شرایط بسیار سختی خواهیم داشت.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با فارس درباره آمادگی مدیریت بحران برای مقابله با زلزله اظهار داشت: ساخت و ساز در تهران به شكلی است كه اگر سازمان‌های امدادی آمادگی لازم هم داشته باشند كمك‌رسانی و امدادگری خیلی سخت انجام می‌شود.

وی ادامه داد:‌ در دیگر كشورها ساختمان‌های بلند مرتبه و برج‌ها در یك منطقه خاص ساخته می‌شود و تدابیر ترافیكی نیز در آن منطقه لحاظ می‌شود.

محسنی بند‌پی یادآور شد: متاسفانه در شهر تهران از هیچ الگویی در ساخت و ساز ساختمان‌ها تبعیت نمی‌شود و همین موضوع موجب شده اگر زلزله‌ای اتفاق بیفتد شرایط بسیار سختی خواهیم داشت.

 عضو فراكسیون مدیریت شهری مجلس یادآور شد: پناهگاهی در شهر تهران برای زلزله طراحی نشده است و بسیاری از بیمارستان‌های كشور از مقاومت لازم برخوردار نسیتند.

وی به روند بازسازی بافت‌های فرسوده اشاره كرد و گفت: نوسازی و مقاوم سازی بافت‌های فرسوده به كندی پیش می‌رود.

محسنی بندپی به راهكارهایی برای پیشگیری از تلفات زلزله اشاره كرد و‌ یادآور شد: مراكز امداد رسانی باید آموزش‌های لازم را برای مقابله با بحران گذرانده باشند و در مراكز امدادی آموزش‌های لازم به آحاد مردم داده شود.

وی ادامه داد: بیمارستان‌ها باید از لحاظ امكانات تجهیز و مقاوم سازی شوند و از ساخت و سازها در ارتفاعات باید جلوگیری شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha