دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 32437
سلامت نیوز: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: عطاری‌ها مركز توزیع كالاهای مجاز هستند و اگر وارد حیطه دارو و درمان شوند بر اساس بازرسی‌های اداری یا گزارشهای مردمی پرونده قضایی برای آنها تشكیل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدرضا شمس اردكانی صبح امروز در حاشیه افتتاح ساختمان جدید طب سنتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 1386 با مصوبه شورای گسترش دانشگاه‌های وزارت بهداشت با تأسیس دانشكده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشكی تهران مورد موافقت شد. اولین دانشكده طب سنتی تأسیس شد و در مقطع PHD در رشته داروسازی سنتی و طب سنتی جذب دانشجو كردیم.

وی افزود: برای رشته طب سنتی از پزشكان عمومی فارغ‌التحصیل و برای داروسازی سنتی از بین داروسازان عمومی فارغ‌التحصیل با امتحانی كه توسط وزارت بهداشت برگزار شد دانشجو انتخاب كردیم و دانشجویان دوره اول طب سنتی در حال فارغ‌التحصیل شدن هستند.

شمس اردكانی اضافه كرد: همزمان برای گرفتن مجوز در رشته تاریخ پزشكی و همچنین رشته تغذیه در طب سنتی اقدام كردیم. همچنین فعالیت‌های مختلف آموزشی، پژوهش و خدمات دانشكده طب سنتی موجب شده تا طب سنتی را در كنار طب نوین در عرصه سلامت داشته باشیم.

شمس اردكانی از تأسیس درمانگاه‌های طب سنتی خبر داد و گفت: 5 درمانگاه طب سنتی در تهران دایر كرده‌ایم كه آخرین درمانگاه در بیمارستان سینا هفته قبل به بهره‌برداری رسید.

وی در مورد افتتاح ساختمان جدید دانشكده طب سنتی گفت: سعی كردیم با دانشگاه‌هایی مانند دانشگاههای چین و هند كه در زمینه طب سنتی قوی بوده و از سطح بین‌المللی برخوردارند وارد مذاكره شده‌ایم و توافقنامه‌ای داشته‌ایم كه بتوانیم به طور مشترك دوره طب سنتی را برگزار كنیم.

شمس اردكانی در مورد نظارت بر عطاری‌ها گفت: عطاری‌ها مركز توزیع كالای مجاز هستند و اگر وارد حیطه دارو و درمان شوند معاونت غذا و داروی و بهداشتی وزارت بهداشت به جد بر این كار عطاری‌ها نظارت می‌كند و بر اساس بازرسی‌های اداری یا گزارشهای مردمی پرونده قضایی برای آنها تشكیل شده و در حال پیگیری هم هست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha