سلامت نیوز: یک فلوشیپ سم‌شناسی با بیان اینکه لاغری اندام مهمترین انگیزه زنان برای مصرف شیشه است، گفت: باور غلطی وجود دارد که مصرف شیشه برای پوست و لاغری اندام مفید بوده و اعتیادآور نیست.

حسین حسن‌نیا فلوشیپ و استاد سم‌شناسی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با فارس لاغری اندام را مهمترین انگیزه زنان از مصرف مواد روانگردان خصوصاً شیشه بیان کرد و اظهار داشت: مصرف شیشه موجب بی‌اشتهایی می‌شود و به تبع آن وزن نیز کاهش می‌یابد؛ به همین دلیل برخی از زنان برای لاغری اندام خود به مصرف این ماده گرایش پیدا می‌کنند.

وی گفت: متأسفانه این باور غلط در خصوص شیشه به وجود آمده که این ماده برای پوست و لاغری اندام مفید بوده ضمن اینکه اعتیادآور نیست؛ این باور نادرست موجب افزایش مصرف این ماده مخدر در بین افراد خصوصاً زنان شده است.

حسن‌نیا، افزایش میل جنسی را یکی دیگر از عوامل گرایش زنان و مردان به مواد روانگردان دانست و افزود: البته بیشتر مردان، مصرف این ماده را به زنان پیشنهاد می‌دهند چرا که این ماده، محرك است.

وی خاطرنشان کرد: سیستم دفاعی و قدرتی بدن زنان با مردان متفاوت است؛ به همین دلیل مصرف مواد روانگردان و مخدرها آسیب‌های بیشتری به آنها وارد می‌کند ضمن اینکه در بحث اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان، زنان آسیب‌پذیرترند که این آسیب‌ها در بیشتر موارد غیر قابل جبران است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha