سلامت نیوز: یک کارشناس ارشد روانشناسی گفت: بیشتر زنان معتاد به مواد روانگردان در مناطق شمالی شهر ساکن هستند اما زنان معتادی که در جنوب شهر زندگی می‌کنند، اعتیاد به مواد مخدر دارند.

زهرا علی‌نیا در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها در بین زنان در حال افزایش است، اظهار داشت: بیشتر زنان معتاد به مواد روانگردان در مناطق شمالی شهر ساکن هستند اما زنان معتادی که در جنوب شهر زندگی می‌کنند، به مواد مخدر اعتیاد دارند.

وی مهمترین دلیل اعتیاد در زنان را داشتن همسر معتاد دانست و افزود: در بیشتر موارد مردان در جمع دوستان خود معتاد می‌شوند اما اینگونه معتاد شدن در بین زنان کمتر است و این قشر بیشتر به دلیل اعتیاد همسر خود معتاد می‌شوند.

این کارشناس ارشد روانشناسی، محرومیت عاطفی را یکی دیگر از عوامل اعتیاد در زنان بیان کرد و گفت: پائین بودن سطح ارتباط عاطفی بین زن و شوهر و به تبع آن بی‌توجهی نسبت به زن از سوی مرد، خلأهایی را در زن به وجود می‌آورد که او برای پر کردن این خلأ به سمت مواد مخدر گرایش پیدا می‌کند.

علی‌نیا ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که باعث افزایش اعتیاد در بین زنان شده، دسترسی آسان به مواد مخدر است، از این رو اگر مواد مخدر به راحتی در دسترس قرار گیرد، طبیعتاً موجب افزایش اعتیاد خواهد شد.

وی در خصوص دلیل مصرف مواد روانگردان در زنان معتاد ساکن مناطق شمالی شهر اضافه کرد: طرز تفکر غربی در خصوص لذت بردن آن هم با مصرف مواد روانگردان موجب ایجاد چنین مسئله‌ای شده است ضمن اینکه این دسته از زنان از نظر اقتصادی هیچ مشکلی برای تأمین مواد ندارند.

این کارشناس ارشد روانشناسی در ادامه این مطلب تصریح کرد: مصرف قرص‌های روانگردان موجب توهم و ایجاد لذت می‌شود که همین مسئله رغبت زنان را برای استفاده از این مواد بیشتر کرده است.

علی‌نیا خاطرنشان کرد: در مناطق جنوبی شهر مواد مخدر از کیفیت‌ کمتری برخوردار است و زنان ساکن این مناطق برای رفع نیاز خود حتی در جمع خانواده نیز اقدام به مصرف آن می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha