دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 32444

مهمترین دلایل افزایش بیماری قلبی در ایران را استرس روزمره ، نحوه تغذیه ، آلودگی هوا عنوان كرد و افزود: درحال حاضر یك سوم ازعلل مرگ و میرها دركشورهای درحال توسعه ، بیماریهای قلبی است و تخمین زده می شود كه تا 18 سال آینده بیماریهای قلبی و عروقی دشمن شماره یك سلامتی انسان تبدیل شود .

سلامت نیوز : مهمترین دلایل افزایش بیماری قلبی در ایران را استرس روزمره ، نحوه تغذیه ، آلودگی هوا عنوان كرد و افزود: درحال حاضر یك سوم ازعلل مرگ و میرها دركشورهای درحال توسعه ، بیماریهای قلبی است و تخمین زده می شود كه تا 18 سال آینده بیماریهای قلبی و عروقی دشمن شماره یك سلامتی انسان تبدیل شود .
عصر ایران نوشت : عضو موسسین انجمن جراحان قلب ایران اعلام کرد :  سن افراد مبتلا به ناراحتی های قلبی درایران بسیار پایین تر از سن افرادی است كه در اروپا مورد عمل جراحی قرار می گیرند .متو سط سن این بیماران درایران حدود 55 سال است در صورتی كه در اروپا و آمریكا سن بیماران قلبی 73 تا 76 سال است و به عبارت دیگر قلب ایرانی ها 20 سال زودتر بیمار می شود .

دکتر سید محمد باقر طباطبایی با بیان این مطلب  ، مهمترین دلایل افزایش بیماری قلبی در ایران را استرس روزمره ، نحوه تغذیه  ، آلودگی هوا  عنوان كرد و افزود: درحال حاضر یك سوم ازعلل مرگ و میرها دركشورهای درحال توسعه ، بیماریهای قلبی است و تخمین زده می شود كه تا 18 سال آینده بیماریهای قلبی و عروقی دشمن شماره یك سلامتی انسان تبدیل شود .

وی تاکید کرد : دوعامل خطر مستقل در ایجاد بیماری قلبی عروقی ، پرفشاری خون و بالا بودن کلسترول خون است . دیده شده با کاهش مؤثر فشار خون می توان میزان حمله قلبی را تا 21 درصد، سکته مغزی را تا 37 درصد و مرگ در اثر این بیماری را تا 25 درصد کاهش داد. با کاهش 10 درصد از میزان کلسترول خون میزان بروز بیماری عروق کرونر تا 30 درصد کاهش می یابد.


 این جراح قلب و عروق بیما رستان بهمن با اشاره به انجام پیشرفته ترین روش های جراحی قلب و عروق در کشور گفت: «ایران جزو 10 کشور برتر جهان در این رشته است .

وی افزود : بررسیها نشان می دهد متوسط هزینه انواع عمل جراحی قلب در ایران پایین تر  از متوسط نرخ جهانی آن در دیگر کشورهای توسعه یافته تمام می شود.به عنوان نمونه درآمریکا هزینه عمل جرای بای پس تعویض دریچه 40 هزار دلار است .

عضو موسس انجمن جراحان قلب ایران تاکید کرد : در بحث تکنیک و علم جراحی هیچ چیزی از دیگران کم نداریم. اگر تفاوتی هست، در بخش وسایل و امکانات است و به طور حتم امکانات و وسایل آنها از ما بهتر و پیشرفته‌تر است .

جراح قلب بیمارستان بهمن ،  از مسئولین ذیربط خواست زمینه ورود و انتقال تكنولوژی پیشرفته در زمینه جراحی قلب و عروق را برای مراكز دانشگاهی و دولتی فراهم كنند. دكتر طباطبایی درزمینه جراحی قلب وعروق با استفاده از ربات افزود : درحال حاضر دركشورهای پیشرفته و صاحب نام عمل های مجدد مانند تعویض چند دریچه ، یا ترمیم دریچه قلب با این تكنولوژی قابل درمان نیستند هرچند استفاده از روبات افق تازه ای را در جراحی قلب گشوده است .

وی تاكید كرد : استفاده از روبات در جراحی قلب و عروق با محدو دیت ها و عوارض بسیار زیادی روبرو است كه یكی از این محدودیت ها به دلیل اینكه جراح در بدن بیمار تنها است ، كمك آنچنانی ندارد و اگر خونریزی بوجود بیاید ، جلو گیری از آن آ سان نیست  .  

دکتر طبا طبایی درزمینه  پدیده نا هنجار دریافت و جوه اضافی و خلاف عرف توسط قلیلی از پزشکان  گفت :  با کمال تاسف این معضل کم و بیش  وجود دارد باید برای آن چاره ای اندیشید تا با چنین مسا یلی روبرو نشویم .

وی خاطر نشان ساخت : به نظرم اگر پزشکان  شاغل در مراکز دولتی و دانشگاهی درخدمت تمام وقت باشند میزان دریافتی شان به میزان کافی خواهد بودو دیگر نیازی به عنوان کردن چنین مسایلی نخواهیم بود

دکتر طباطبایی عامل دیگر جهت جلو گیری از پدیده نابهنجار دریافت وجوه اضافی پزشکان از بیماران را گسترش بیمه تکمیلی و همگانی و اصلاح تعرفه های عادلانه دانست  و بر پذیرش بیماران بیمه ای توسط مراکز پزشکی خصوصی تاکید کرد .

گفتنی است این جراح قلب برجسته ایران تاکنون بیش از 15 پزشک حاذق جراح قلب و عروق  تحویل جامعه پزشکی ایران داده است که این جراحان  در مراکز قلب عروق  کشور و اروپا مشغول به خدمت هستند .


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha