سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 32451

یک متخصص داخلی گفت: استفاده از خاکشیر یا انجیر و زیتون سیستم گوارش بدن انسان را تنظیم می‌کند و همین امر موجب شادابی، نشاط و سلامتی افراد می‌شود.

سلامت نیوز : یک متخصص داخلی گفت: استفاده از خاکشیر یا انجیر و زیتون سیستم گوارش بدن انسان را تنظیم می‌کند و همین امر موجب شادابی، نشاط و سلامتی افراد می‌شود.

سیدعلی ابوالحبیب متخصص داخلی گفت: افراد برای پاکسازی سموم بدن بهتر است هر روز صبح از خاکشیر، انجیر یا زیتون استفاده کنند. اوگفت: استفاده از خاکشیر، انجیر یا زیتون سیستم گوارش بدن انسان را تنظیم می‌کند و همین امر موجب شادابی، نشاط و سلامتی افراد می‌شود. این متخصص داخلی گفت: مصرف خاکشیر همراه با آب گرم، در بدن موسین یا لعاب تولید می‌کند و روده را پاکسازی و آن را فعالتر می‌کند. ابوالحبیب اضافه کرد: انجیر به خاطر داشتن قند فراوان باعث فعالیت سلول‌ها و تولید انرژی زیاد در بدن می‌شود همچنین با جذب آب توسط دانه‌های انجیر در روده و متورم شدن آنها، حرکت دوری روده تنظیم می‌شود. وی ادامه داد: زیتون دارای اسید لینولئیک و لینولنیک، امگا 3 و امگا 6 است که دیواره روده‌ها را پاکسازی می‌کند و مانع از رسوب آهن موجود در غذا در دیواره روده‌ها می‌شود. این متخصص داخلی بیان داشت: زیتون جداره دیواره عروق خونی را تمیز می‌کند و از رسوب چربی‌های خطرناک مانند LDL موجود در خون که باعث آترواسکلروز شدن دیواره عروق می‌شود، جلوگیری می‌کند همچنین زیتون از سکته قلبی پیشگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha