سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 32454

تصمیم یك باره هیئت مدیره برخی از بیمارستان‌های خصوصی پایتخت مبنی بر قطع همكاری با شركت‌های بیمه‌ای ارائه كننده بیمه‌های تكمیلی به دلیل آنچه كه نامناسب بودن تعرفه‌ها اعلام شد، جنجال آفرید و مشكلاتی را برای بیمه شدگان تكمیلی به وجود آورده است.

سلامت نیوز : تصمیم یك باره هیئت مدیره برخی از بیمارستان‌های خصوصی پایتخت مبنی بر قطع همكاری با شركت‌های بیمه‌ای ارائه كننده بیمه‌های تكمیلی به دلیل آنچه كه نامناسب بودن تعرفه‌ها اعلام شد، جنجال آفرید و مشكلاتی را برای بیمه شدگان تكمیلی به وجود آورده است.

به گزارش مهر، در پی تصمیم اعضای هیئت مدیره برخی بیمارستانهای خصوصی تهران در قطع همكاری با شركتهای بیمه در بخش بیمه های تكمیل درمان و قرارداد مربوطه، بسیاری از بیماران و بیمه شدگان در بیمارستانهای خصوصی تهران سرگردان شده اند.

یك تصمیم جنجالی
این در حالی است كه برخی از بیمارستانها بدون اینكه از پیش نسبت به قطعی همكاری خود با بیمه های تكمیلی را به بیماران اطلاع دهند، به این كار اقدام كرده اند كه این امر بسیاری از بیماران را دچار مشكل كرده است.

گویا موضوع مربوط به قطع همكاری بیمارستانهای خصوصی با بیمه های تكمیلی در جلسه هم اندیشی بوده كه اخیرا بین اعضای هیئت مدیره برخی بیمارستانهای خصوصی تهران برگزار شده است.

در این نشست در مورد ادامه قرارداد با بیمه ها در شرایط فعلی تصمیم گیری شد كه رای اكثریت اعضا بر این قرار گرفته كه ادامه كار با این شرایط ممكن نیست.

مشكل‌سازی برای بیمه‌شدگان
به نظر می رسد كه قصد بیمارستانهای خصوصی فشار و متقاعد كردن شركتهای بیمه به منظور تعیین تعرفه های جدید است، این بیمارستانها تاكنون تعرفه های دولت را اجرایی نكرده اند.

در عین حال مدیران بیمارستانهایی كه یكطرفه قراردادها را لغو كرده اند، هیچگونه درخواستی هم برای مذاكره با بیمه ها مطرح نكرده اند، شاید تصمیم دارند تا با این كار نظر خود را به بیمه ای ها در صورت ایجاد شرایط مذاكره بقبولانند.

غلامرضا تاجگردون دبیركل سندیكای بیمه گران ایران در مورد قطعی ادامه همكاری بیمارستان های خصوصی با شركتهای بیمه در بخش بیمه های تكمیلی درمان، گفت: این اقدام از سوی بیمارستانها مشكل جدی برای مردم ایجاد می كند.

چالش تعرفه‌ای بین بیمارستان‌ها و دولت
وی با بیان اینكه طی چند سال اخیر تعرفه ها یك چالش جدی میان بیمارستانها، نظام پزشكی، وزارت بهداشت و دولت ایجاد كرده است، تصریح كرد: بلاخره امسال دولت تعرفه های بیمارستانی را ابلاغ كرد.

تاجگردون با تاكید بر اینكه تمام بیمارستانها، شركتهای بیمه ای و اركان اجرایی مكلف به رعایت این تعرفه ها هستند، تصریح كرد: قراردادهای شركتهای بیمه در پایان سال به اتمام می رسد و بنابراین باید قراردادهای جدید با بیمارستانها برای پوشش درمان تكمیلی مردم برای افرادی كه تحت پوشش هستند، بسته شود.

دبیركل سندیكای بیمه گران ایران عنوان كرد: بیمارستانهای خصوصی تهران درخواست تعرفه های بالاتر را كرده اند، یعنی درخواستهای 30 تا 40 درصد بالاتر از تعرفه های دولت داشته اند، اما از سوی دیگر شركتهای بیمه ای نیز اجازه این كار را ندادند.

درخواست بیمارستان‌های خصوصی
وی با تاكید بر اینكه شركتهای بیمه اجازه اینكه قراردادهایی بالاتر از تعرفه های دولت با بیمارستانها منعقد شود را ندادند، خاطر نشان كرد: آنها معتقد بودند كه همه باید نسبت به تعرفه های تعیین شده از سوی دولت مكلف باشند.

تاجگردون از عدم توافق سندیكای بیمه با این پیشنهاد بیمارستانهای خصوصی خبر داد و افزود: از سوی دیگر بیمارستانها نیز حاضر نشدند كه تعرفه های دولت را بپذیرند و عنوان كردند كه "ما نیستیم".

وی با تاكید بر اینكه این امر به معنای لغو قرارداد نیست، بلكه به این معنا است كه قرارداد جدید نمی بندند، تصریح كرد: مردم بالاخره با این كار سردرگم می شوند، اگر بیماری در مرحله عمل باشد و به امید بیمه تكمیل درمان به بیمارستانی با این شرایط مراجعه كرده باشد معلوم نیست كه چه اتفاقی برایش رخ خواهد داد.

عدم پذیرش تعرفه‌های دولتی
دبیركل سندكای بیمه گران ایران تاكید كرد: شركتهای بیمه بالاتر از تعرفه های تعیین شده توسط دولت قرارداد نمی بندند. البته سندیكا مذاكره را برعهده دارد و هر سال این قراردادها را می بندد اما امسال بیمارستانهای خصوصی تعرفه های دولت را نپذیرفتند.

وی با بیان اینكه نمی توانیم بالاتر از تعرفه دولت نرخها را در نظر بگیریم، عنوان كرد: در فروش هم باید نرخها را رعایت كنیم در غیراینصورت كار خلافی كرده ایم و به مردم فشار وارد می شود.

تاجگردون خاطر نشان كرد: وزارت بهداشت به عنوان متولی باید وارد عمل شود و اگر تعرفه دولت را قبول دارد، همراهی كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha