سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 32459

معاون داروی سازمان غذا و دارو از وجود 200 قلم داروی بدون نسخه در داروخانه ها خبر داد و گفت: با تشدید نظارتها، فروش داروی بدون نسخه به مشتریان داروخانه ها کم شده است.

سلامت نیوز : معاون داروی سازمان غذا و دارو از وجود 200 قلم داروی بدون نسخه در داروخانه ها خبر داد و گفت: با تشدید نظارتها، فروش داروی بدون نسخه به مشتریان داروخانه ها کم شده است.
به گزارش مهر، دکتر محمدرضا شانه ساز افزود: اصولا داروهای موجود در داروخانه ها دو دسته هستند، یکی داروهایی که باید حتما با نسخه پزشک فروخته شوند و دسته دوم داروهایی که مسئول فنی داروخانه ها بدون نسخه پزشک هم تحت شرایطی می توانند آنها را در اختیار مشتری بگذارند که حدود 200 قلم دارو است.

وی گفت: البته سازمان غذا و دارو به عرضه دارو بدون نسخه پزشک نظارت دارد تا مبادا خارج از این فهرست و بدون رعایت دستورالعملها دارو بدون نسخه در اختیار مشتری قرار گیرد.

شانه ساز اظهار داشت: یکی از راههای افزایش فروش داروی بدون نسخه جوایز دارویی بودند که شرکتهای پخش دارو برای مشتریان داروخانه ها در نظر می گرفتند، بدین ترتیب که گاهی داروخانه ها برای جلوگیری از گذشتن تاریخ مصرف دارو، دارو را بدون نسخه می دادند که با جلوگیری از این کار فروش داروی بدون نسخه نیز کاهش یافت.

وی در خصوص اشتغالزایی فارغ التحصیلان رشته داروسازی یادآور شد: داروسازان مشکل اشتغال ندارند زیرا بسیاری  از داروخانه ها با کمبود مسئول فنی مواجه هستند.

معاون سازمان غذا و دارو افزود: بنابراین در شرایط فعلی باید گفت نه تنها این افراد مشکل اشتغال ندارند بلکه کمبود داروساز هم داریم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha