سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 32462
سلامت نیوز : یک روانشناس و مشاور خانواده با بیان اینکه آموزش مسائل جنسی به کودکان باید با روشهای اسلامی و علمی انجام گیرد، گفت: کودکان باید با رشد طبیعی جسمانی خود آشنا شوند اما آموزش هر مسئله ای برای آنها مناسب نیست و حتی می تواند مضر باشد.
دکتر مجتبی مرادی زاده در گفتگو با مهر افزود: آموزش مسائل جنسی به کودکان و نوجوانان از ظرافتهای خاصی برخوردار است و متخصصان روانشناسی و علوم رفتاری در ایران اعتقادی به آموزشهای انجام گرفته در غرب ندارند و معتقدند آموزشها باید بر اساس مبانی اسلامی باشد.

وی با اشاره به فعالیت رسانه های جمعی همچون اینترنت و ماهواره در این باره و آموزشهای غلط و غرض ورزانه آنان، گفت: خانواده ها نقش بسیار مهمی در این آموزشها ایفا می کنند چرا که بسیاری از نوجوانان این مسائل را از همسالان خود در مدرسه فرا می گیرند و همین مسئله می تواند آسیب زا باشد.

مرادی زاده تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به خانواده ها آموزشهای لازم را در این زمینه بدهد تا آنها بتوانند در برخورد با سئوالات فرزندانشان به آن پاسخ دهند.

این مشاوره خانواده ادامه داد: هم اکنون بسیاری از والدینی که به ما مراجعه دارند، مطرح می کنند که فرزندانمان برخی از مسائل را در مدرسه و از دوستان خود فرا گرفته اند و در خانه از ما سئوالات متعددی می پرسند، ما باید چه بکنیم؟ پاسخ سئوالات آنها را بدهیم یا خیر. در واقع خانواده ها در این باره دچار شک و تردید هستند و وظیفه خود را اصلا نمی دانند.

مرادی زاده با بیان اینکه آموزش مسائل جنسی به کودکان تکنیکهای خاص خود را دارد، گفت: آشنا نبودن با این تکنیکها می تواند آسیب جدی به کودکان و نوجوانان بزند که قطعا جبران ناپذیر است و تبعات بالایی را برای جامعه دارد.

وی افزود: کتابهای زیادی در این باره وجود دارد که معلمان و خانواده ها می توانند آنها را مطالعه و اطلاعات علمی و اسلامی خود را در این زمینه بالا ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha