سلامت نیوز: كارشناسان بهداشت عمومی در كانادا تاكید كردند استرس و تنش‌های شغلی و مربوط به محل كار موجب افزایش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج یك بررسی آماری در این كشور نشان داد میزان مراجعه به مراكز و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی از سوی كارمندانی كه مشاغل پراسترس دارند 26 درصد بیشتر است.

در این بررسی‌ كارشناسان دانشگاه «كونكوردیا» اطلاعات ملی جمع‌آوری شده از مطالعه ملی سلامت جمعیت كانادا را كه روی افراد 18 تا 65 ساله انجام شده بود مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و نتایج مطالعات خود را در مجله بهداشت عمومی BMC منتشر كردند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این كارشناسان تاكید كردند: افرادی كه در مشاغل پراسترس یا نسبتا تنش‌زا كار می‌كنند خیلی بیشتر از كارمندان در مشاغل كم تنش به پزشكان خانواده و متخصصان مراجعه می‌كنند.

دراین مطالعات تاكید شده است كه طبق مدارك و شواهد پزشكی، استرس می‌تواند تاثیرات قابل توجه و مضری بر سیستم ایمنی بدن افراد داشته باشد و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری‌ها را افزایش دهد.

بسیاری از مطالعات پزشكی نشان داده است كه استرس با بروز كمردردها، سرطان روده و راست روده، بیماری‌های عفونی، مشكلات قلبی، سردردها و دیابت رابطه مستقیم دارد.

استرس شغلی نیز رفتارهای پرخطر مثل گرایش به سیگار، مواد مخدر و الكل را افزایش می‌دهد و تمایل به رفتارهای سالم مثل ورزش و رژیم غذایی مناسب را كاهش می‌دهد. تمام این عوامل دست به دست هم می‌دهد و میانگین سلامت افراد را كاهش می‌دهد كه در نهایت بار مالی آن بر سیستم خدمات و مراقبت‌های بهداشتی تحمیل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha