جمعه ۱۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 32486
سلامت نیوز: سلولیت به تجمع بد شکل چربی‌هایی گفته می‌شود که در سوخت و ساز آنها اختلال به وجود آمده است. این چربی‌ها به همراه برخی سموم زیر پوست رسوب می‌کنند که این مشکل بیشتر در خانم‌ها رایج است. برای رفع این مشکل یک مشت گیاه اسپیره، یک مشت پیچک و یک مشت پوست شاه بلوط تهیه کنید.

این مقاله برای کسانی است که زیبایی را همراه با سلامت کامل می‌خواهند. اگر شما هم دوست دارید از لوازم آرایشی صد درصد طبیعی و سالم استفاده کنید مطالعه این مطلب را از دست ندهید؛ زیرا شما را با طرز تهیه 10 محصول آرایشی از قبیل کرم مرطوب‌کننده، ماسک، شامپو، دئودو رانت و... آشنا می‌کنیم. شما می‌توانید به دلخواه خود و با صرف هزینه کم، لوازم آرایشی سالم و خانگی تهیه کنید. به همین راحتی و به همین زیبایی!

 برق لب شکلاتی

لب‌ها از ماهیچه‌های دور دهان با یک قشر نازک چربی و یک لایه پوستی خارجی تشکیل شده‌اند. رنگ سرخ لب‌ها به دلیل مویرگ‌های خونی بی‌شماری است که زیر پوست جریان دارند و حساسیت آنها مربوط به پایانه‌های پرتعداد عصبی است.

برای مراقبت و حفظ زیبایی لب‌ها، برق لبتان را خودتان درست کنید.یک قاشق چایخوری کره کاکائو، یک قاشق چایخوری روغن نارگیل، یک قاشق چایخوری روغن ویتامین E و چهار قاشق چایخوری کاکائوی رنده شده تهیه کنید. کره کاکائو، روغن نارگیل و ویتامین E را در یک ماهیتابه گرم کنید. کاکائوی رنده شده را به آن افزوده و هم بزنید تا کاملا آب شود. بگذارید کرمی که درست کرده‌اید کاملا خنک شود سپس روی لب‌ها بمالید.

 لوسیون مرطوب‌کننده

سه قاشق سوپخوری گل گاو زبان نیاز دارید. روش تهیه آن به این صورت است که باید یک لیتر آب را داغ کنید و روی گل گاو زبان بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد. محلول را از صافی رد کرده و بگذارید تا خنک شود. لوسیونی را که تهیه کرده‌اید داخل یک ظرف شیشه‌ای دردار بریزید و صبح و شب به بدن و صورتتان بزنید. مدت زمان نگهداری این لوسیون یک هفته و در ظرف شیشه‌ای در بسته و داخل یخچال است.

 دئودورانت بدون پارابن

بر اساس نتایج پژوهش‌های متعدد، برخی از دئودورانت‌های قدیمی مضرند! در واقع پارابن موجود در آنها عملکرد هورمون استروژن را برهم زده و احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد. اما نگران نباشید! سنگ زاج سفید مطمئن‌ترین راه حل برای مبارزه با بوی بدن است. این سنگ با باکتری‌هایی که باعث ایجاد بوی نامطبوع عرق هستند مبارزه می‌کند و بدون مسدود کردن منافذ پوستی از تعریق زیاد جلوگیری می‌کند. برای این کار سنگ زاج سفید مرطوب را روی پوست تمیز و خشک خود قرار دهید.

 پاکسازی پوست صورت

برای خوش آب و رنگ شدن پوست صورتتان کافی است یک مشت آویشن و یک مشت بابونه یا مریم گلی را داخل ظرف آب سرد بریزید و بجوشانید. در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت 15 دقیقه با شعله کم بجوشد. محلول را از صافی رد کنید و داخل یک کاسه بریزید. روی سرتان حوله یا دستمالی بیندازید و به مدت ده دقیقه صورتتان را بخور دهید.

کرم دور چشم

برای رفع کبودی زیر چشم کافی است یک مشت بابونه تهیه کنید. یک لیتر آب را روی شعله داغ کنید و روی بابونه بریزید. در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت چند دقیقه دم بکشد. محلول را از صافی رد کنید و داخل یک شیشه در بسته بریزید. هر شب بعد از اینکه آرایش خود را پاک کردید، یک گلوله پنبه را به آن آغشته کنید و روی کبودی دور چشم بمالید. توجه داشته باشید که شیشه حاوی این محلول را داخل یخچال نگهداری کنید و بعد از یک هفته مابقی را دور بریزید.

مایع نرم‌کننده بدن

سه مشت چای سبز را داخل سه لیتر آب ریخته و بجوشانید. سپس این دم کرده را داخل  وان آب گرم (38 درجه سانتی‌گراد) بریزید و هفته‌ای یک بار به مدت 15 الی 20دقیقه بدنتان را در این اکسید نرم‌کننده قرار دهید. خواهید دید که پوستی نرم و لطیف خواهید داشت.

شامپو

برای تهیه شامپوی خانگی کافی است یک مشت گیاه «غاسول صابونی» تهیه کنید. یک لیتر آب را داغ کنید و روی گیاه بریزید. در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت 15 دقیقه دم بکشد. محلول را از صافی رد کنید و داخل شیشه در دار بریزید. موقع استحمام از این شامپو همانند شامپو های دیگر استفاده کنید. اگر دوست دارید موهایتان براق و درخشنده باشد بهتر است از دم کرده گل گندم یا گیاه اسطوخودوس استفاده کنید. به این ترتیب که سه قاشق سوپخوری از این گیاه را با یک لیتر آب دم کنید و موهایتان را آب بکشید. یک قاشق سوپخوری سرکه سیب نیز درخشندگی فوق‌العاده‌ای به موها می‌دهد.

کرم ضد سلولیت

سلولیت به تجمع بد شکل چربی‌هایی گفته می‌شود که در سوخت و ساز آنها اختلال به وجود آمده است. این چربی‌ها به همراه برخی سموم زیر پوست رسوب می‌کنند که این مشکل بیشتر در خانم‌ها رایج است. برای رفع این مشکل یک مشت گیاه اسپیره، یک مشت پیچک و یک مشت پوست شاه بلوط تهیه کنید.

این گیاه را در آب سرد بریزید و بجوشانید. در ظرف را بگذارید و اجازه بدهید با شعله کم به مدت 15 دقیقه بجوشد. محلول را از صافی رد کنید و هر روز روی ران‌ها، کپل‌ها، شکم، بازوها و نقاط دیگر بدن بمالید. مدت زمان نگهداری این محلول حداکثر 24 ساعت و داخل یخچال است.

 استحکام بخشیدن به ناخن‌ها

برای جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها یک مشت گیاه دم اسبی تهیه کنید. این گیاه حاوی سیلیس است و برای رفع سنگ کلیه، عفونت‌های ادراری و فرسودگی ناخن‌ها موثر عمل می‌کند. گیاه دم اسبی را داخل آب سرد بریزید و بجوشانید. شعله را کم کنید و بگذارید به مدت 15 دقیقه بجوشد. محلول را از صافی رد کنید و داخل یک کاسه بزرگ بریزید. روزانه به مدت ده دقیقه ناخن‌هایتان را داخل این محلول قرار دهید.

منبع: همشهری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha