فراد در حین مطالعه كردن و تماشای تلویزیون سر خود را برای مشاهده بالا نگه می دارند، بنابراین فشاری كه به ماهیچه‌ها وارد می‌شود ممكن است باعث انقباض آنها و بروز درد در ناحیه گردن شود.

سلامت نیوز : افراد در حین مطالعه كردن و تماشای تلویزیون سر خود را برای مشاهده بالا نگه می دارند، بنابراین فشاری كه به ماهیچه‌ها وارد می‌شود ممكن است باعث انقباض آنها و بروز درد در ناحیه گردن شود.
ذبیح الله برجسته فیزیوتراپیست، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ وقتی افراد ناچار هستند ساعات طولانی در یك مكان خاص بنشینند، مانند نشستن در سالن تئاتر بهتر است كه به طور متناوب پاهای خود را روی هم انداخته و آنها را در این حالت تعویض كنند، این كار كمك می‌كند كه كمر و ماهیچه‌های ران از حالت سکون خارج شود.
وی با اشاره به این كه مبتلایان به کمردرد مزمن باید تشک های بادی را کنار بگذارند، توصیه كرد: تختخواب موضوع مهمی است كه باید مورد توجه قرار گیرد، در این خصوص توصیه می‌شود هنگام شب در جای خود حركت و چرخش و جابه‌جایی داشته باشند و اگر از تشك‌های بادی استفاده می‌كنند، آن را كنار بگذارند.
برجسته با تاکید بر این که مبتلایان به کمردرهای مزمن از بلند كردن وزنه و اشیای سنگین خودداری كنند، تصریح کرد: وقتی به هر دلیل واقعا ناچار می‌شوید كه شیء سنگینی را بلند كنید، با خم كردن زانوها و نشیمنگاه كاملا بنشینید و در حین بلند كردن شیء سنگین باید آن را نزدیك بدن خود قرار دهید؛ به طوری كه ماهیچه‌های پا، حداكثر فشار بار را تحمل كنند.
این فیزیوتراپیست افزود: لوازم خانگی را كه به طور دائمی و منظم استفاده می‌شوند باید در قفسه‌ها و محل‌هایی گذاشته شود كه به راحتی قابل دسترسی باشند به طوری كه برای دست یافتن به آنها نیازی به خم شدن و حركات كششی زیاد نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha