سلامت نیوز : سوءاستفاده جنسی در دوران کودکی می‌تواند یکی از علت‌های مهم در بروز اسکیزوفرنی در آینده باشد و به عنوان عاملی قوی برای پیش‌بینی‌ زندگی آینده فرد شناخته می‌شود.
به گزارش سینانیوز پروفسور پل ببینگتون در کنگره بین‌المللی کالج سلطنتی روانپزشکان گفت: «سوءاستفاده بیشتر به معنای خطر ابتلا به جنون بیشتر است. کسی که قبل از ۱۶ سالگی تجاوز جنسی را تجربه کرده باشد، ۱۰ برابر بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات روانی قرار می‌گیرد.»
سوءاستفاده جنسی از کودکان افزایش یافته است و بر اساس آمارهای رسمی، از هر ۱۰۰
با توقف سوءاستفاده‌های جنسی در دوران کودکی، حدود ۱۷ درصد از مبتلایان به اسکیزوفرنی کاهش می‌یابد.
 نفر، ۸ نفر آزار جنسی را تجربه کرده‌اند؛ در حالی که یک درصد از مردان و سه درصد زنان رابطه جنسی بدون رضایت طرفین را که قبل از ۱۶ سالگی‌شان رخ داده، گزارش داده‌اند.

این تحقیقات از سال ۲۰۰۷ و با استفاده از داده‌های روانپزشکی آغاز شد. نتایج این مطالعه که در مجله روانپزشکی بریتانیا منتشر شد، نشان داد رابطه جنسی بدون رضایت، قبل از ۱۶ سالگی با مشکلات روانی همراه خواهد بود.
همچنین بر اساس این تحقیق، افزایش خطر ابتلا به جنون ممکن است با ماهیت نامطلوب سوءاستفاده جنسی در دوران کودکی مرتبط باشد. قربانیان سوءاستفاده جنسی باید توسط سیستم خدمات اجتماعی شناسایی و قبل از دچار‌شدن به اختلالات روانی پشتیبانی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha