سلامت نیوز : 15 قلم داروی ضد سرطان آنتی‌بادی مونوكلونال (ضد سرطان) با فناوری بسیار بالا به كمك معاونت علمی ریاست جمهوری در حال ساخت است.
دكتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اعلام این خبر، گفت: این داروها بسیار گران بوده و به عنوان مثال یك دوره درمان یك بیمار با یكی از این داروها 53میلیون تومان می‌شود.  
وی افزود: با تولید داخلی این داروها قیمت آنها 35، 40 و گاهی تا 50 درصد كاهش می‌یابد و پرداخت هزینه از جیب بیمار كاهش چشمگیری می‌یابد.
دكتر دستجردی با اعلام این كه چند قلم از این داروها امسال به بازار دارویی كشور وارد خواهد شد، گفت: این داروها بسیار كیفی هستند و امكان صادرات آنها نیز وجود دارد.
وی تولید این داروها را موجب صرفه‌جویی ارزی و ارزآوری به كشور دانست و افزود: تولید داخل این داروها از خروج 300 میلیارد تومان از كشور جلوگیری كرده و با صادرات آنها حتی می‌توان ارزآوری هم داشت.
وزیر بهداشت با اعلام اینكه داروهای آنتی‌بادی مونوكلونال در دنیا در انحصار 2 تا 3 شركت غربی است، اضافه كرد: امكان اینكه برخی از این داروها تا 2 ماده دیگر وارد بازار دارویی كشور شوند، وجود دارد.
گفتنی است، آنتی‌بادی مونوكلونال، رایج‌ترین داروهای درمان سرطان به روش ایمونوتراپی است كه در آن فرآورده‌های دارویی بطور مستقیم و غیرمستقیم با دستگاه ایمنی بدن سروكار دارند. این آنتی‌بادی‌ها در مقیاس تجاری و وسیع در آزمایشگاه‌های پیشرفته تولید می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha