شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 32522
سلامت نیوز : یک متخصص داخلی گفت: مصرف آب همراه با غذا بسیار مضر است به دلیل اینکه موجب بروز یبوست در افراد می‌شود و آنها را عصبی می‌کند.

سیدعلی ابوالحبیب در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: یکی از علل عمده بسیاری از ناراحتی‌های گوارشی، مصرف چای و مایعات همراه با غذا یا بلافاصله بعد از آن است.

وی گفت: مصرف آب همراه با غذا موجب تغییرات زیادی در شیره گوارشی می‌شود زیرا در این صورت غذا کاملاً جویده نشده و شیره غدد بزاقی به اندازه کافی ترشح نمی‌شود و موادی همچون نشاسته هضم نخواهد شد.

این متخصص داخلی افزود: مصرف مایعات همراه با غذا باعث ناراحتی‌های گوارشی و چاقی بیش از حد بلغمی می‌‌شود و در افرادی که دچار ناراحتی‌های کبدی هستند، باعث لاغرتر شدن روز به روز آنها می‌‌شود.

ابوالحبیب اضافه کرد: از دیگر مضرات مصرف آب همراه با غذا در افراد این است که این گونه افراد به طور مداوم از یبوست مزاج رنج می‌برند و روز به روز عصبی و عصبی‌تر می‌شوند و زندگی را به کام خود و دیگران تلخ می‌کنند؛ به دلیل اینکه غذا جویده نمی‌شود و آنزیم پتیالین و ماده باارزش موسین در بدن تولید نمی‌شود.

وی بیان داشت: موسین ماده لعابداری است که جداره معده و روده را می‌پوشاند و از آن در مقابل اسید معده محافظت می‌کند و موجب می‌شود که انسان دچار زخم معده و زخم اثنی عشر نشود.

این متخصص داخلی ادامه داد: اگر غذا به خوبی جویده نشود، لیزوزیم در دهان ترشح نمی‌شود؛ لیزوزیم ماده با ارزش ضدعفونی کننده دهان است که این ماده فضای دهان را که در معرض انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها قرار دارد، کاملاً ضد عفونی می‌کند؛ به شرطی که غذا خوب جویده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha