شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 32523
سلامت نیوز : شرکت‌های مورد تایید وزارت بهداشت می توانند تنها در مجلات تخصصی تبلیغ کنند و تبلیغ در مجلات خانوادگی کاملا غیر قانونی است و اصلا ما این مساله را تایید نمی کنیم.

به تازگی مشاهده شده که در برخی مجلات خانوادگی که مخاطب آن ها نوجوانان و جوانان و خانواده ها هستند آگهی دستگاه‌های توانبخشی جنسی به وفور دیده می‌شود و برای راحت کردن خیال مخاطب با فونت دیگری در زیر آگهی‌ها نوشته شده «دارای تاییدیه وزارت بهداشت و درمان.»

بنا بر این گزارش این سوال به ذهن می آید که چند درصد از افراد در ایران دچار این عارضه ها هستند که این تبلیغات اینطور پر رنگ در مجلات خانوادگی و عمومی و در فضای اینترنت تبلیغ می شود و تکلیف مخاطبان نوجوان و جوان این مجلات چه می‌شود.

دکتر محمد اسلامی،رییس تنظیم خانواده وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در مورد تبلیغات وسایلی دارای مخاطب خاص در مجلات خانوادگی به خبرنگار برنا گفت: دفتر ما کانونی برای بحث آموزش جنسی به زوج های جوان و افراد متاهل است؛به عنوان کسی که در این زمینه کار می‌کنم،هیچ اطلاعی از این ابزارها ندارم.

وی با پاسخ به این سوال که این حجم از تبلیغات نشانگر نیاز مورد جامعه است یا خیر ادامه داد: این مساله که آیا وسایلی که وارد می شود بر اساس نیازهای آماری جامعه هست یا نه؛ من بعید می دانم همچنین نیازی در جامعه باشد.

رییس تنظیم خانواده وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد:قطعا استفاده از این ابزار و دستگاه‌ها صرفا باید با توصیه پزشک و همکاران متخصص باشد. همکارانی که در کلینیک شاهد در زمینه مشکلات جنسی فعالیت دارند؛می گویند مواردی که در آن‌ها احتیاج به این وسایل باشد؛بسیارمحدود و معدود است.

سعید رضا شاه مرادی،مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی درباره تبلیغات دستگاه‌های توابخشی جنسی در مجلات خانوادگی گفت: تبلیغات دستگاه‌هایی تحت عنوان دستگاه توانبخشی جنسی در اینترنت،مجلات و یا در ماهواره از لحاظ ما ممنوع است؛ شرکت‌های مورد تایید وزارت بهداشت تنها می توانند در مجلات تخصصی تبلیغ کنند، تبلیغ در مجلات خانوادگی کاملا غیر قانونی است و اصلا ما این مساله را تایید نمی کنیم. این کار تخلف بوده و در صورت گزارش موردی به سازمان نظام پزشکی اطلاع می دهیم تا جلوی این کار را بگیرند.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این مطلب که دستگاه‌هایی که برای درمان ناتوانی جنسی است، کاربرد اختصاصی دارند و باید با تجویز پزشک متخصص استفاده شوند تصریح کرد:این محصولات باید تحت نظر پزشک از داروخانه‌های معتبر یا از شرکتی که آنها را تولید کرده، خریداری شود؛طی نامه ای به اصناف متذکر شدیم که فروش این محصولات در صنف ممنوع است و فقط باید در داروخانه‌ها و با تجویز متخصص اورولوژ فروخته شود.

وی با اشاره به این مطلب که نوجوانان و جوان هم مخاطب این مجلات هستند و تبلیغ این محصولات در آنها صحیح نیست ادامه داد:بالاخره یک سری جوانان ممکن است تحت تاثیر این تبلیغات قرار بگیرند.به این دلیل جلوی تبلیغ این محصولات را در رسانه ها و اماکن عمومی گرفته‌ایم و ابلاغ کردیم شبکه توزیع زیر نظر پزشک باشد تا جلوی این کارها گرفته شود؛ برخی شرکت‌ها به دنبال سودجویی هستند تا درمان؛و این پدیده، پدیده زشتی است.

شاه مرادی در مورد آمار افرادی که در جامعه نیاز به این دستگاه ها دارند گفت:آمار خاصی در این زمینه نداریم و این مساله را باید از متخصص اورولوژی پرسید، چون آنها مراجعه کننده و بیمار داشته و می دانند چند درصد از بیمارانشان این مشکل را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha