سلامت نیوز : مسئول سلامت نوجوانان ،‌جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 300 مدرسه در سال تحصیلی جدید تحت پوشش برنامه «مدرسه مروج سلامت» قرار می گیرند .
زهره الامانی ضمن بیان این مطلب افزود: این برنامه در کشور از سال 89-88 با همکاری وزارت آموزش و پرورش به صورت پایلوت در 5 استان آغاز شد و سال گذشته نیز در سراسر کشور، در هر شهرستان یک مدرسه تحت پوشش طرح قرار گرفت.
وی با اشاره به این که سال تحصیلی 90-89 در خراسان شمالی 6 مدرسه شهری و  2مدرسه روستایی برنامه مدارس مروج سلامت را اجرایی کردند، تصریح کرد :‌ مدارس مروج سلامت یک برنامه مشارکتی، هم اندیشی، کیفی و ابتکاری است که هدف کلی ترویج و استقرار مفاهیم ارتقاء سلامت دانش آموزان را دنبال می کند.
به گفته وی توانمندسازی دانش آموزان، اولیاء ومربیان و به طور کلی جامعه در امرسلامت،‌ارائه خدمات کیفی، بهبود وضعیت بیمار یابی و درمان دانش آموزان ،‌بهبود الگوهای تغذیه ای دانش آموزان، بهبود شرایط فیزیکی و بهداشت محیط مدارس و مشارکت دانش آموزان، اولیاء و کارکنان در زمینه ارتقاء سلامت از اهداف اختصاصی این برنامه است .
وی خاطر نشان کرد: در مدارس تحت پوشش برنامه «مروج سلامت» برنامه های جامعه آموزش سلامت و بهداشت، خدمات بالینی، سلامت محیط، تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی، سلامت کارکنان، سلامت روان و خدمات مشاوره ای و مشارکت والدین و جامعه در برنامه ریزی ارتقاء سلامت بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha