شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 32535
سلامت نیوز : مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران كلیوی گفت: داروی ایرانی سل سپت كه برای بیماران پیوند كلیوی حیاتی است از مدتی پیش با ورود داروی مشابه اروگوئه‌ای به كشور گران شد. اما داروی خارجی به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.
 

هاشم قاسمی در گفت و گو با فارس، افزود: حدود 25 هزار بیمار پیوند كلیوی در كشور وجود دارند كه اگر داروی سل سپت با كیفیت استفاده نكنند پیوند آنها پس می‌زند.

وی گفت: تا چند سال پیش این داروی از سوئیس با كیفیت بالا وارد می‌شد و دولت نیز به آن یارانه زیادی می‌داد، بعد از آن یك شركت داخلی این دارو را تولید كرد و با وجود مقاومت اولیه برخی بیماران و پزشكان بعد از اینكه كیفیت آن مطلوب گزارش شد تقریباً همه بیماران پیوند كلیوی كشور مصرف كننده داروی داخلی شدند.

وی افزود: این دارو با یارانه دولت، تقریباً از طرف اكثر بیمه‌های پایه به صورت رایگان در اختیار بیماران پیوند كلیوی قرار می‌گرفت و این بیماران نیز از كیفیت آن راضی بودند اما چند ماهی است كه یك شركت وارد كننده این دارو را از كشور اروگوئه وارد كرده است و بعد از ورود این دارو، ظاهراً یارانه آن به داروی خارجی منتقل شده است.

قاسمی اضافه كرد: پیش از این داروی ایرانی بیماران پیوند كلیوی برای بیمه شدگان صندوق تأمین اجتماعی رایگان بود اما اكنون باید ماهانه 36هزار تومان برای این دارو پرداخت كنند در حالی كه داروی اروگوئه‌ای از یارانه كامل برخوردار است و به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد.

وی گفت: اكثر بیماران از كیفیت داروی ایرانی راضی هستند و از اینكه مجبورند داروی خارجی را جایگزین داروی ایرانی كنند اعتراض دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha