شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 32536
سلامت نیوز : کاهش فعالیت سلول های ملانوزید که مسئول ایجاد ملانین هستند باعث سفیدی مو می شود و استفاده از رنگ موها سفیدی مو را تشدید نمی کند.
یک متخصص پوست ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: تا امروز هیچ دارویی که به طور کامل سفیدی را متوقف کند کشف نشده است.
 دکتر پورسینا گفت: اما با توجه به اینکه در بعضی از فرهنگ ها، سفیدی مو از نظر زیبایی نامطلوب است یا خوشایند نیست، بعضی از افراد از رنگ های مختلف استفاده می کنند و تاکنون ثابت نشده است که رنگ مو سفیدی را تشدید کند یا آن را به تعویق بیندازد یا تسریع کند چرا که سفیدی توسط کاهش فعالیت سلول های ملانوزید و در پیاز مو و در زیر پوست روی می دهد.
وی توصیه کرد: اگر افراد تمایل دارند از رنگ مو استفاده کنند رنگ موهایی که دارای استاندارد وزارت بهداشت هستند مصرف کرده و همچنین توسط افراد مجرب کار شود چرا که اگر میزان رقت یا غلظت رنگ مو کم یا زیاد شود سبب آسیب به پوست و مو می شود.
وی ادامه داد: رنگ هایی که بصورت کیلویی و غیر بسته بندی در بعضی از مراکز یا مغازه ها به فروش می رسند قابل اعتماد نیست بنابراین توصیه می شود از مصرف آنها اکیدا خودداری شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد یادآور شد: همچنین ممکن است رنگ مو خوب استفاده نشود یا فرد آلرژی یا حساسیت داشته باشد که در این صورت باید به پزشک متخصص پوست مراجعه شود.رنگ موی انسان تابع عوامل متعددی است که مهمترین عامل ژنتیک است و عوامل تغذیه ای، بیماری های متابولیک و ارثی و عوامل محیطی از دیگر عوامل موثر بر رنگ مو هستند.
دکتر نصرت پورسینا گفت: رنگ موی انسان تابع عوامل متعددی است که مهمترین عامل، ژنتیک است و عوامل تغذیه ای، بیماری های متابولیک و ارثی و عوامل محیطی از دیگر عوامل موثر بر رنگ مو هستند.
وی در ادامه گفت: هر انسانی رنگ موی خاصی در هنگام تولد دارد. موها در هنگام تولد بسیار نازک، دارای کرک و کمرنگ هستند و تا اواخر یک سالگی موهای جنینی تغییر کرده و ریخته و جای خود را به موهای ترمینال (موهای انتهایی دائمی) می دهند.
وی افزود: چنانچه کودک در یک سالگی دچار سوء تغذیه یا بیماری های ارثی و ژنتیکی شود، با بروز کم پشتی یا چند رنگ شدن مومثل بیماری «کوآشیوکور» مواجه می شود.
وی تصریح کرد: اگر فرد سالم باشد و مشکل خاصی نداشته باشد تا سنین  6 تا 7 سالگی موهای طبیعی و نرمالی پیدا می کند که رنگ آن ثابت می ماند.
این متخصص پوست و مو ادامه داد: در سنین بلوغ موها ضخیم تر شده و از حدود سن ۲۵ سالگی به بعد پیدا شدن یکی دو تار سفید در مو شروع می شود که این سفیدی مو تابع عوامل متعددی است که مهمترین عامل مساله ژنتیک است.
وی گفت: با مراجعه به سابقه خانوادگی مشاهده می کنیم یک یا چند نفر از بستگان این مشکل را دارند و نمی توان آن را به عنوان بیماری تلقی کرد اما باید در همه این موارد بیمار از نظر کم کاری و پرکاری تیروئید، کمبود پروتئین، ویتامین های خاص و یا بعضی از اسید آمینه ها بررسی شود.
دکتر پور سینا سن سفید شدن موها در زنان را ۳۰ تا ۳۵ سالگی به بعد و در مردان ۳۵ تا ۴۰ سالگی به بعد ذکر کرد و گفت: بعد از این سنین پیدایش رو به افزایش سفیدی را داریم.
وی با بیان اینکه علل سفیدی موها متعدد است،افزود: آنچه مسلم است این است که کاهش فعالیت سلول های ملانوزید که مسوول ایجاد ملانین هستند باعث سفیدی مو می شود و تا امروز هیچ دارویی که بطور کامل سفیدی را متوقف کند کشف نشده است بنابراین افراد نباید فریب تبلیغات واهی که در بعضی از رسانه ها مبنی بر اینکه یک ماهه، یک شبه یا یک هفته، سفیدی را برطرف می کنند بخورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha