سلامت نیوز : محققان در کانادا با دستکاری ژنتیک یک نوع ویروس توانسته اند به موفقیت قابل توجهی در درمان سرطان دست پیدا کنند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی محققان دانشگاه اوتاوا، آنها توانسته اند ویروسی تولید کنند که پس از ورود به بدن سلول های سرطانی را کشف و نابود کنند.

به گفته این محققان یافته های تحقیقات آنها می تواند روزی به تغییر روش های درمانی منجر شود.
متخصصان سرطان شناسی می گویند کاربرد ویروس ها در درمان این بیماری بسیار امیدوارکننده است.
در آزمایش های انجام شده در ۲۳ بیمار محققان توانسته اند با موفقیت شاهد تکثیر ویروس دستکاری شده در داخل سلول سرطانی باشند.
هیچ کدام از این بیماران درمان نشدند زیرا محققان در این مرحله از تحقیقات قصد داشتند روش انتقال ویروس ها به سلول های درگیر را مورد بررسی قرار دهند.
استفاده از ویروس ها در آزمایش های مربوط به درمان سرطان دستاورد جدیدی نیست ولی پیش تر محققان این ویروس ها را به طور مستقیم در داخل تومور تزریق می کردند تا از حملات سیستم ایمنی بدن در امان بمانند.
اما در این تحقیق، ویروس تولید شده به داخل جریان خون تزریق می شود. ویروس تزریق شده سپس در بدن حرکت می کند و پس از شناسایی سلول های سرطانی و نفوذ به درون آنها، آنها را نابود می کند.
به گفته پروفسور جان بل، سرپرست محققان، تزریق داخل وریدی ویروس های دستکاری شده از این جهت اهمیت دارد که همیشه تومورها در محلی قرار ندارند که برای تزریق مستقیم در دسترس باشند.
پروفسور نیک لیموین، مدیر مرکز سرطان شناسی بارتس در بریتانیا می گوید محققان امیدواری زیادی به تولید ویروس هایی دارند که تنها به سراغ سلول های سرطانی می روند و به بافت سالم کاری ندارند.
محققان می گویند این روش امید تازه ای را در کاهش نیاز به روش های مداخله ای مانند جراحی برای درمان سرطان به وجود آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha