شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 32540
سلامت نیوز : متخصصان تغذیه دریافته‌اند كه دو نوبت مصرف سیب‌زمینی در روز بدون این كه موجب افزایش وزن شود به اندازه مصرف جوی دو سر در كاهش فشار خون موثر است.
ایسنا نوشت :  اگر سیب‌زمینی را بدون سرخ كردن و بدون كره و مارگارین و سس سرو كنیم هر یك عدد سیب‌زمینی فقط 110 كالری انرژی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و مواد فیتو شیمیایی مفید برای سلامتی است.
متخصصان تغذیه دریافته‌اند كه دو نوبت مصرف سیب‌زمینی در روز بدون این كه موجب افزایش وزن شود به اندازه مصرف جوی دو سر در كاهش فشار خون موثر است.

هرچند این متخصصان روی سیب‌زمینی ارغوانی مطالعه و آزمایش كرده‌اند اما معتقدند كه سیب‌زمینی سفید و پوست قرمز نیز تاثیرات مشابه دارند.

جو ونیسون كارشناس تغذیه در دانشگاه اسكرانتون در پنسیلوانیا می‌گوید: وقتی صحبت از سیب‌زمینی می‌شود اغلب ما شاید بیش از هر سبزیجات دیگری نسبت به آن دید منفی داشته باشیم و تصور كنیم كه باید مصرف آن را در رژیم غذایی خود محدود نماییم چون معتقد هستیم كه این سیب‌زمینی مملو از كربوهیدرات چاق كننده و عاری از كالری است. اما در واقع این تصور اشتباه است چون اگر سیب‌زمینی را بدون سرخ كردن و بدون كره و مارگارین و سس سرو كنیم هر یك عدد سیب‌زمینی فقط 110 كالری انرژی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و مواد فیتو شیمیایی مفید برای سلامتی است.

در این مطالعه 18 بیمار مبتلا به فشارخون بالا و دارای اضافه وزن به مدت یك ماه هر روز در دو نوبت 6 تا 8 سیب‌زمینی ارغوانی مصرف كردند. در پایان متوسط فشارخون سیستولیك و دیاستولیك آنها تا حد مطلوبی كاهش پیدا كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha