شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 32541

زمانى كه فرد از گوشى هدفون براى شنیدن موسیقى با صداى بلند استفاده مى كند، فركانس هاى صوتى به صورت مستقیم به پرده گوش مى رسند و به این ترتیب احتمال آسیب شنوایى افزایش مى یابد.

سلامت نیوز : زمانى كه فرد از گوشى هدفون براى شنیدن موسیقى با صداى بلند استفاده مى كند، فركانس هاى صوتى به صورت مستقیم به پرده گوش مى رسند و به این ترتیب احتمال آسیب شنوایى افزایش مى یابد.
مشرق نوشت : یك متخصص شنوایى سنجى گفت: استفاده مداوم از هدفون و گوش دادن به موسیقى با صداى بلند موجب افت شنوایى مى شود.
 
دكتر مجتبى توكلى اظهار كرد: زمانى كه فرد از گوشى هدفون براى شنیدن موسیقى با صداى بلند استفاده مى كند، فركانس هاى صوتى به صورت مستقیم به پرده گوش مى رسند و به این ترتیب احتمال آسیب شنوایى افزایش مى یابد.

وى با بیان اینكه معمولا آسیب به سیستم شنوایى از فركانس هاى بالا آغاز مى شود، تصریح كرد: افرادى كه به موسیقى با صداى بلند گوش مى دهند، معمولا متوجه  وارد آمدن آسیب به سیستم شنوایى خود نیستند و زمانى متوجه مى شوند كه شنوایى آنها كاهش یافته است.

این متخصص شنوایى سنجى خاطرنشان كرد: مشكلاتى كه بر اثر گوش دادن به موسیقى با صداى بلند ایجاد مى شود معمولا برگشت ناپذیرند و در نتیجه افت شنوایى ناشى از آن دائمى خواهد بود.

وى تاكید كرد: به افرادى كه با هدف آموزش زبان و یا شنیدن موسیقى، از گوشى هاى هدفون استفاده مى كنند توصیه مى شود هنگام استفاده صدا را كم كنند.

همچنین بهتر است از یك گوشى استفاده شود و هر 15 دقیقه یكبار هم آن را در یكى از گوش ها قرار دهند. توكلى گفت: قرار دادن گوشى هاى هدفون در گوش به صورت مداوم مى تواند موجب افزایش رطوبت داخلى گوش ها شود و در نتیجه فضاى داخلى گوش ها مستعد فعالیت قارچها و باكترى ها مى شود. این شرایط مى تواند در درازمدت موجب عفونت و آسیب به پرده گوش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha