رئیس سازمان غذا و دارو به تشریح آخرین وضعیت توزیع داروی آرژانتینی ام اس و تغییر قیمت برخی اقلام دارویی با توجه به افزایش نرخ ارز پرداخت.

سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو به تشریح آخرین وضعیت توزیع داروی آرژانتینی ام اس و تغییر قیمت برخی اقلام دارویی با توجه به افزایش نرخ ارز پرداخت.
دکتراحمد شیبانی روز شنبه در حاشیه دهمین همایش داروسازان ایران در سالن همایشهای رازی با در پاسخ به سئوال مهر مبنی با تایید توزیع داروی آرژانتینی ام اس در برخی از داروخانه ها، اظهارداشت: توزیع محدود این دارو به منظور انجام مطالعات بالینی آن انجام شده است.

وی با عنوان اینکه که مسیرهای قانونی و مستندات داروی آرژانتینی طی شده است، افزود: بر همین اساس کارشناسان معاونت غذا و دارو اجازه داده اند این دارو به منظور مطالعات بالینی عرضه شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تا کنون نتیجه اطلاعات از این دارو خوب بوده است، ادامه داد: مقدار داروی توزیع شده در سطح داروخانه ها بسیار ناچیز است.

شیبانی در ارتباط با تاریخ انقضای داروی آرژانتینی ام اس که گفته می شود تا چند ماه آینده به پایان می رسد، افزود: چنین چیزی نیست و دوستان ما در سازمان غذا و دارو وظیفه دارند به این موضوع رسیدگی کنند.

وی در خصوص قیمت داروی آرژانتینی که گفته می شود 5 هزار تومان گرانتر از مشابه ایرانی است، اظهارداشت: آنطور که بنده اطلاع دارم قیمت آن ارزانتر از مشابه ایرانی است.

رئیس سازمان غذا و دارو با عنوان این مطلب که داروهای اینترفرون عارضه ساز نیستند، گفت: این دارو هم اکنون برای سیر مطالعات بالینی در تعداد محدودی از داروخانه ها مجوز توزیع گرفته و تحت نظارت مرکز مربوطه در اختیار بیماران قرار می گیرد.

شیبانی، از آغاز زمان توزیع سراسری دارو آرژانتینی ام اس در داخل کشور اظهار بی اطلاعی کرد.

وی همچنین در ارتباط با ورود داروی اروگوئه ای برای بیماران کلیوی که باعث شده داروی ایرانی "سلسپت" تا سقف 36 هزار تومان گرانتر شود، گفت: این موضوع را بررسی می کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به تولید داروی سلسپت در سه شرکت دارو داخلی، افزود: داروی اروگوئه ای به عنوان نمونه وارد کشور شده و قرار است در داخل تولید شود.

شیبانی ادامه داد: ممکن است بعضی از داروها که شامل یارانه بوده اند تغییراتی در قیمت داشته باشند. البته وزارت بهداشت در جهت حمایت از تولید داخل، یارانه ای که به داروهای وارداتی و تولید داخل می دهد یکسان است. بر همین قیمت داروهای وارداتی بالاتر از قیمت تولید داخل است.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر موجود بودن داروهای بیماران تالاسمی در کشور، در خصوص تغییر قیمت دارو به دنبال افزایش نرخ ارز، اظهارداشت: بعضی از هزینه ها مثل انرژی و نرخ ارز بر صنعت داروسازی اثر گذار است. از همین قیمت داروها در حال برسی کارشناسی است. به همین جهت ممکن است بعضی اقلام دارویی شامل افزایش قیمت مناسب شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha