سلامت نیوز : معاون داروی سازمان غذا و داروی ایران گفت: بیمه‌ها مطالبات شركتهای دارویی را به داروخانه‌ها و بیمارستانهای دانشگاهی با تأخیر بیش از 5 ماهه پرداخت می‌كنند. اكنون بیش از 500 میلیارد تومان طلب سررسید شده و سررسید نشده دارند و این مسئله فشار سنگینی را به صنعت دارویی كشور وارد كرده است.
 
محمدرضا شانه ساز در گفت‌و‌گو با فارس افزود: شركتهای دارویی كشور با فشار مالی سنگینی مواجه هستند مهمترین دلیل آن هم این است كه در گذشته این شركتها اعم از تولید كننده و واردكننده خریدهای خارجی خود را به صورت قسطی انجام می‌دادند و اكنون به علت مشكلات بانكی مجبورند نقدی خرید كنند و از طرف دیگر بیمه‌ها مطالبات آنها را با تأخیر پرداخت می‌كنند به همین علت شركتهای داروی با مشكل رو به بحران كمبود نقدینگی مواجه هستند.

وی ادامه داد: متوسط زمان تأخیر بیمه‌ها به داروخانه‌های خصوصی و بیمارستانهای دولتی بابت دارو طولانی‌تر از گذشته شده است و متأسفانه این مسئله واقعیت دارد، زمان تأخیر برای داروخانه‌های خصوصی حدود 5 ماه است و البته این زمان تأخیر برای داروی بیمارستانهای دانشگاهی بیشتر است.

وی اضافه كرد: اكنون بر اساس آخرین برآوردها بیمه‌ها حدود 500 میلیارد تومان بدهی سررسید شده و سررسید نشده به داروخانه‌ها و بیمارستانهای دانشگاهی دارند و متأسفانه فشار این تأخیر در كنار فشار خرید نقدی خارجی به شركتهای تولیدكننده و واردكننده دارو وارد می‌شود و این شركتها را با مشكلات بسیار جدی مواجه كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha