شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 32548
سلامت نیوز : نتایج یك تحقیق در كشورمان نشان داد كه حدود 22 درصد مبتلایان به دیابت دچار عفونت هستند و عفونت زخم شایعترین نوع عفونت در مبتلایان به دیابت است.
طیبه اكبرزاده،متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: دیابت یكی از بیماری های مزمن و بسیار شایع در اغلب نقاط دنیا از جمله در ایران است كه میزان موارد ابتلا به آن در سال های اخیر افزایش قابل توجهی یافته است.
وی گفت: براساس بررسی های به عمل آمده ، ایران جزو كشورهایی است كه به میزان زیاد در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارد و بروز دیابت در ایران رو به افزایش است.
اكبرزاده اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده در كشور ، بیشتر مبتلایان به دیابت قبل از انجام برخی از آزمایشات و مطالعات انجام شده بر روی آنها،از بیماری خود آگاهی نداشته اند.
وی با بیان اینكه میزان بروز عفونت در افراد دیابتی به دلیل شرایط خاص بیماری آنها از بیشتر مدرم بالاتر است، تاكید كرد: نتایج یك تحقیق در كشورمان نشان داد كه حدود 22 درصد مبتلایان به دیابت دچار عفونت هستند و عفونت زخم شایعترین نوع عفونت در مبتلایان به دیابت است.
این متخصص بیماری های عفونی یاد آور شد: در مجموع میزان عفونت در افراد دیابتی و با آزمون های آماری نشان دهنده اختلاف معنی دار است كه باید تحت بررسی بیشتر قرار گرفته و به افراد دیابتی آموزش های بیشتری در مورد كنترل عفونت ها به خصوص زخم داده شود.
وی گفت: اطلاعات دموگرافیك و اپیدمیولوژیك مربوط به تحقیق اخیر نشان می دهد كه بیش از 95 درصد مبتلایان به دیابت به نوع 2 و كمتر از پنج درصد دچار نوع یك دیابت بوده اند.
اكبر زاده خاطر نشان كرد: همچنین سطح سواد در مبتلایان به دیابت بخصوص آنهایی كه دچار عفونت های مختلف از جمله عفونت زخم شده اند نیز كم بوده كه این عامل نیز می تواند یكی از دلایل افزایش میزان مواد عفونت در مبتلایان به دیابت باشد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha