روانشناس اجتماعی گفت: کودکان کار پسر بیش از دختران مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند، چراکه تعداد آنها بیش از دختران بوده و در هر نوع محیطی کار می‌کنند.

سلامت نیوز : روانشناس اجتماعی گفت: کودکان کار پسر بیش از دختران مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند، چراکه تعداد آنها بیش از دختران بوده و در هر نوع محیطی کار می‌کنند.

ناصر قاسم زاده در گفت‌وگو با  برنا با بیان اینکه براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، سن قانونی برای اشتغال در تمام دنیا بالای 18سال است، اظهار داشت: هر چه سن نوجوان و کودکان برای شروع کار پایین‌تر باشد، لطمات روحی و ضربات جبران ناپذیری در شخصیت فرد بر اثر مسایل و مشکلات در محیط های کار به آن ها وارد می شود.
 
وی با اشاره به سوءاستفاده‌هایی که در محیط های کار از کودکان می شود، تصریح کرد: سوء استفاده هایی که به واسطه عدم رشد کامل، بلوغ فکری و عاطفی در کودکان وجود دارد، زمینه را برای بهره‌کشی بیشتر و ایجاد مشکلات رفتاری و عاطفی محیا می کند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه یکی از مقوله هایی که در بحث کودکان کار و خیابان وجود دارد، سوءاستفاده ها و بهره کشی های جنسی است تصریح کرد: آمار دقیقی در این باره وجود ندارد، هرچه جایگاه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کودک ضعیف‌تر باشد و دارای خانواده ای از هم گسیخته باشد، زمینه برای بروز سوءاستفاده های جنسی در این کودکان بیشتر می شود.

این روانشناس اجتماعی با بیان اینکه کودکان کار پسر بیش از دختران مورد آزار جنسی قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه تعداد کودکان کار پسر از دختران بیشتر است، پسران بیشتر در معرض آزار جنسی هستند، چراکه دختران در هر جایی کار کنند، معمولا امنیت هایی برای آنها در محیط های کارشان ایجاد می شود. اما پسران در اغلب محیط های کارگری و محیط هایی که دارای مشکلات زیادی هستند، مشغول به کار می شوند و معمولا در محیط هایی که سطح فرهنگ و اجتماعی پایین‌تری دارند، شاهد سوءاستفاده های جنسی از کودکان کار پسران هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha