سلامت نیوز : مجید ابهری گفت: علل افزایش آمار ازدواج پسران با دختران بزرگ‌تر از خود مشکلات اقتصادی، بالا رفتن قیمت مسکن، تورم و فرار از مسوولیت است.

‌مجید ابهری، آسیب شناس و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با  برنا گفت: علل افزایش آمار ازدواج پسران با دختران بزرگ‌تر از خود مشکلات اقتصادی، بالا رفتن قیمت مسکن، تورم و فرار از مسوولیت است.

وی افزود: بالا رفتن توقعات در بسیاری از دختران به دلیل تحصیلات عالی، افزایش هزینه های ازدواج و ضعف مهارت های زندگی خود باعث بروز چنین مشکلاتی شده است.

این درحالی است که افزایش آمار ازدواج  پسران با دختران بزرگتر از خود به دلایل مختلف، یکی از عوامل نگران‌کننده در جامعه محسوب می شود.

به گفته آسیب شناسان، مهمترین دلیل نگرانی درمورد این ازدواج‌ها ایجاد روابط عاطفی یک طرفه ای است که در نهایت منجر به ازدواج می شود. در بیشتر این ازدواج‌ها زنان به همسران جوان خود علاقه‌‌ و وابستگی شدید و افراطی پیدا می‌کنند که با گذشت زمان این حس کم رنگ می شود.

مطالعه بر روی تعداد زیادی از پرونده های طلاق این واقعیت را نشان می دهد که یکی از مهمترین دلایل جدایی همسران از یکدیگر، بروز همین تفاوت سنی است. یعنی بزرگتر بودن زن از مرد، زیرا این پدیده چه از نظر فرهنگی و چه از نظر اجتماعی در جامعه ما پذیرفته شده نیست.

در بسیاری از موارد علت اینگونه ازدواج ها، انگیزه های اقتصادی است. یعنی زوجه از نظر مالی توانایی تامین مخارج زندگی را داشته و متاسفانه پس از مدتی در می یابد که تنها دلیل زوج از تن دادن به چنین ازدواجی صرفا مسایل مادی بوده بدون اینکه عشق و علاقه ای وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha