شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 32560
سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه گفت: مصرف لبنیات پرچرب نه تنها کلسیم مورد نیاز بدن را تأمین نمی‌کند بلکه جذب کلسیم را نیز کاهش می‌دهد.
 
میترا زراتی، متخصص تغذیه در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: عادات نادرست غذایی در الگوی غذایی ایرانیان بسیار زیاد است. ایرانیان در خرید مواد غذایی افراط زیادی دارند و نان را بیش از حد نیاز خریداری می‌کنند که متأسفانه این نان هر چقدر بیشتر بماند، بیات می‌شود و ارزش غذایی آن کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: تقریباً همه میوه‌ها دارای خواص مشابه هستند و می‌توان به جای خرید چند نوع میوه یک نوع میوه خریداری کرد تا زود مصرف شود و زیاد در یخچال باقی نماند به دلیل اینکه اگر میوه‌ها زیاد در یخچال باقی بمانند ارزش غذایی خود را از دست می‌دهند و خریدن یک یا دو میوه بار اقتصادی خانواده را کم می‌کند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: متخصصان توصیه می‌کنند افراد از خرید میوه‌های خیلی درشت شده پرهیز کنند چرا که میوه‌های درشت به وسیله هورمون رشد پیدا کرده‌اند که می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند البته میوه‌های ریز و درشت از نظر ارزش غذایی یکسان هستند و آفات و هورمون‌های میوه‌های ریز کمتر از میوه‌های درشت است.

زراتی بیان داشت: لبنیات باید در رژیم غذایی وجود داشته باشد. مصرف لبنیات پرچرب می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند به دلیل اینکه نه تنها کلسیمی به بدن نمی‌رساند بلکه جذب کلسیم را نیز کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: در رژیم‌های غذایی ایرانیان سبزی‌ها جایگاه پایینی دارد و افراد عادت دارند که هنگام استفاده از سبزی‌ها آن را بسیار خرد کنند که خرد کردن بیش از حد سبزی‌ها همه ارزش غذایی آن را از بین می‌برد و حتی سرخ کردن سبزی‌ها نیز ارزش غذایی آن را نیز از بین می‌برد. در کشورهای دیگر اکثر افراد سبزی‌ها به شکل خام و خرد نکرده استفاده می‌کنند که ارزش غذایی آن افزایش پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha