سلامت نیوز : مدیركل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد گفت: درصد بار بیماری‌ها در كشور مربوط به اعتیاد است لذا وزارت بهداشت راهكارهای مقابله با اعتیادهای جدید را در نقشه سلامت پیش بینی كرده است.
 
عباسعلی ناصحی ضمن بیان این مطلب گفت: سلامت در نقشه نظام سلامت مبتنی بر چهار تعریف سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است.

وی با اشاره به اینكه به موضوع مهم اعتیاد در شاخه سلامت روانی نقشه نظام سلامت پرداخته شده است، افزود: از نظر بار مالی 14 درصد بار بیماری‌ها در كشور مربوط به اعتیاد است.

وی بحث سلامت معنوی را یك بحث جدید در عرصه سلامت ذكر كرد و گفت: تاكنون در این زمینه در نظام سلامت بسیار كم كار شده و در نقشه بخشی از مباحث سلامت را به خود اختصاص خواهد داد.

وی اعتیادهای جدید را مورد اشاره قرار داد و افزود: تدوین پروتكل‌های درمانی، بازتوانی در خصوص اعتیادهای جدید و مواد محرك در نقشه نظام سلامت، بخشی از كارهای دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد است كه انجام شده است.

ناصحی درباره سایر اعتیادها نیز گفت: به بحث پیشگیری از اعتیاد به الكل در 3 سطح اول، دوم و سوم و اعتیادهای جدید مثل اعتیاد به كامپیوتر و اینترنت نیز در بخش سلامت روان نقشه خواهیم پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha