سلامت نیوز: پژوهشگران علوم پزشکی در کشور انگلستان می گویند روش جدیدی کشف کرده اند که  با استفاده از مولکول های پروتئینی ژلاتینی، معالجه دندان بدون استفاده از دریل امکان پذیر خواهد شد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پزشکان بدون مرز،  ژلی که می تواند در ترمیم دندانهای پوسیده طی چند هفته بسیار تاثیرگذار باشد، به زودی پدیده آزار دهنده پر کردن دندان را به برگی از تاریخ علم دندانپزشکی تبدیل کرده و راه بیمارانی که از مطب های دندانپزشکی در فرار اند را هموار خواهد کرد.

دانشمندان انگلیسی برای پر نمودن دندان بجای دریل متد جدیدی ایجاد کردند. در این متد جدید، موکول های پروتئینی ژلاتینی به دندان چسبانده میشود. این ژل به سلولهای دندان کمک می کند تا با سرعت بیشتری تکثیر شوند.

به گفته این دانشمندان آزمایش ژل در آزمایشگاه ها نشان داده این ماده می تواند در عرض یک ماه دندان پوسیده را به حالت اولیه خود بازگرداند.

طبقه پروتئین ظرف یکماه حالت دائمی پیدا می نماید.

این ژل همچنان در دست آزمایش است اما دانشمندان امیدوارند طی سه تا پنج سال آینده بتوان این ژل را برای استفاده عموم به تولید رساند.

انتظار میرود این تکنیک که با استفاده از آن دوره پر کردن دندان بدون درد اغاز خواهد شد، در آینده نزدیک در سرتاسر جهان بکار گرفته بشود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha