سلامت نیوز : کمبود آهن درکودکان می تواند اثرات غیر قابل برگشت برروی تکامل رفتاری وشناختی کودک داشته باشد که با اندازه گیری میزان هموگلوبین خون کودک و پی بردن به موقع به کمبود آن و درمان مناسب قابل پیشگیری است.
عضو هیئت علمی دانشگاه  علوم پزشکی یاسوج ضمن بیان این مطلب گفت: بهتر است که درسنین 9 تا 12 ماهگی و مجددا" بین 15 تا 18 ماهگی که سنین شایع کمبود فقر آهن است با اندازه گیری هموگلوبین، درصورت وجود کم خونی با تجویز آهن به میزان مناسب،کودک را درمان کرد .
دکتر علی کشتکاری خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از کمبود آهن در کودکان، با تجویز قطره آهن از 4 تا 6 ماهگی می توان از کمبود آهن در کودکان جلوگیری کرد و این امر تا 2 سالگی باید ادامه یابد و با توجه به موارد فوق الذکر درصورت وجود کم خونی در طی آزمایشات به عمل آمده لازم است میزان آهن مصرفی به میزان بیشتری (مقداردرمانی ) به کودکان داده شود.
متخصص اطفال درپایان یاد آورشد: گنجاندن غذاهای سرشار از آهن مثل گوشت، ماهی، سبزیجات، غلات و میوه هایی که سرشار از ویتامین C هستند در رژیم غذایی کودک، می تواند درپیشگیری ازبروز کم خونی ناشی از کمبود آهن موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha