یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 32583
سلامت نیوز : یک فیزیوتراپیست برای پیشگیری از آرتروزگردن در زنان خانه دار توصیه کرد: هر یك ربع ساعت یک مرتبه به گردن خود استراحت دهند.
 یک فیزیوتراپیست در یزد توصیه کرد: زنان خانه ‌دار برای پیشگیری از ابتلا به این عارضه هر یك ربع ساعت باید یك ‌بار به گردن استراحت داده و سر را به سمت عقب برگردانند، همچنین باید سطح كار خود را بالا آورده تا مجبور به خم كردن سر و گردن نباشند.
ذبیح الله برجسته اظهار کرد: زنان خانه‌ داری كه هنگام انجام كارهای خانه به‌ مدت طولانی سر خود را به سمت پایین نگه ‌می ‌دارند در معرض ابتلا به آرتروز گردن قرار دارند.
وی ادامه داد: زمان بروز آرتروز گردن پس از 40 سالگی است و این در حالی است كه در صورت رعایت نكردن نكات ایمنی در فعالیت ‌های روزانه، سن ابتلا به آرتروز كاهش می ‌یابد.
 برجسته تصریح کرد: خم نگه ‌داشتن سر به طرف پایین در طول روز به‌ مدت طولانی موجب ایجاد فشار به مهره‌ های گردن و دیسك بین مهره‌ ها شده و آرتروز گردن را به‌ دنبال خواهد داشت.
این فیزیوتراپیست خاطرنشان کرد: گردن، گذرگاه عصب ‌های حسی بسیار مهم است كه به سر و صورت ختم می ‌شوند. ستون فقرات در گردن شامل 7 مهره است كه قابل حركت هستند و این امكان را به ما می‌ دهند كه گردن خود را به اطراف بگردانیم.
وی ادامه داد: گردن به ‌دلیل نرمی و قابلیت انحناء به آسانی می‌ تواند در مواقع زمین خوردگی یا تصادف صدمه ببیند و چون گردن ایستگاهی برای گذشتن رگ‌ های مهم و حساس به سر و مغز است  لذا آسیب گردن سبب قطع جریان خون و مشكلات حسی می ‌شود.
وی با بیان این مطلب که علل گردن ‌درد متعدد است و بیشترین و مهم ‌ترین آن با  برخی مشاغل ارتباط دارد، گفت: در رانندگان كامیون، اتوبوس و افرادی كه مرتب رانندگی می ‌كنند امكان ابتلا به گردن ‌درد بیشتر است. بعضی افراد كه با ماشین‌ های سنگین حركت می‌ كنند یا مجبور به بلند كردن بارهای سنگین هستند و با حركت شدید و محكم شانه ‌ها این عمل را انجام می ‌دهند ممكن است دچار كوفتگی ماهیچه‌ های گردن شوند.
همچنین سائیدگی و پوسیدگی، پوكی استخوان ‌ها در سنین بالا و وجود آرتروز كه تعداد زیادی افراد دچار آن هستند، باعث ازبین رفتن فاصله بین استخوان‌ ها شده و گردن درد ایجاد می‌ كند.
وی یادآورشد: ورزش غلط،  به ‌كار بردن متكاهای سفت و بالش ‌های بزرگ و حركت شدید سر و گردن به طرف جلو از جمله عوامل ایجاد كننده ی دردهای گردن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha