سلامت نیوز : عضو انجمن مغز و اعصاب ایران گفت: حذف وعده‌های غذایی به بهانه رژیم لاغری، سردرد میگرنی را تشدید می كند و این افراد باید به جای حذف وعده های غذایی، حجم غذا را در هر وعده كم كنند.
 
منصوره تقاء در گفت‌وگو با فارس؛ اظهار داشت: سردرد میگرنی شیوع زیادی دارد و در زنان شایع‌تر از مردان است. این نوع سردرد به عوامل محیطی متعددی بستگی دارد و بیشتر از همه بی‌خوابی، بدخوابی و نامنظمی در غذا خوردن در بروز آن مؤثر است.

وی افزود: مهمترین موضوع شایع در این زمینه رژیم‌های غذایی است كه بیشتر در بین زنان وجود دارد. بسیاری از اوقات این رژیم‌ها سردرد میگرنی را تشدید می‌كنند. لذا هیچ وعده غذایی نباید حذف شود و صبحانه و ناهار و شام باید مصرف شود.

تقاء تصریح كرد: بهتر است در بین وعده‌های غذایی مواد غذایی كمی مصرف شود اما نكته مهم این است افرادی كه برای جلوگیری از چاقی رژیم غذایی می گیرند باید حجم غذا را در هر وعده كم كنند نه وعده غذا را. از طرفی این افراد می‌توانند از مواد چاق‌كننده مانند شیرینی‌ و مواد چرب كمتر استفاده كنند.

وی گفت: به طور شایع‌دیده ایم كه برخی‌ها رژیم می‌گیرند و می‌گویند ما فقط ناهار می‌خوریم كه این كار نه تنها در كم كردن وزن اثری ندارد بلكه موجب تشدید سردرد‌های میگرنی در افراد مبتلا می‌شود.

این متخصص مغز و اعصاب یادآور شد: برخی انواع مواد غذایی كه دارای مواد افزودنی هستند مانند نوشابه‌ها، سوسیس، كالباس، پیتزا، كنسرو و ساندیس در افراد مبتلا به سردرد میگرنی موجب تشدید آن می‌شوند و برخی غذاها مانند سركه، ترشی و پیاز نیز موجب تشدید سردرد در برخی افراد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha