مدیر سامانه خبری " سلامت نیوز " گفت: اخبارمربوط به حوزه‌سلامت و تندرستی در صدر اخبار مورد علاقه كاربران ایرانی اینترنت قرار دارد.

"نویدرجایی پور " روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسایل مربوط به سلامت یكی از اولویت‌های زندگی ایرانیان است لذا توجه و مراجعه آنها به اخبار حوزه سلامت نسبت به سایر اخبار بیشتر می‌باشد.

وی اظهار داشت: با وجود تمایل فراوان كاربران ایرانی به دریافت آخرین اخبار و اطلاعات در زمینه تندرستی و سلامت ، سایت‌های انگشت شمار فارسی زبان در این زمینه فعال است.

به‌گفته وی، اخبار سلامت در رسانه‌های كشور كاملا دورافتاده است در حالیكه این موضوع بیشترین حساسیت را در میان مردم دارد.

رجایی پور با اشاره به اینكه شفاف‌سازی و حذف برخی از خطوط قرمز باید در صدراهداف سایت‌های مربوط به موضوع سلامت قرار گیرد، بیان داشت: امروزه مردم بیشتربه‌اخبار و مطالبی گرایش دارند كه بدون هیچ محدودیتی به تشریح مسایل مربوط به سلامت انسان و راه‌های پیشگیری از بیماریها بپردازد.

این كارشناس از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خواست‌تا با رویكرد بیشترنسبت به حوزه سلامت و جامعه پزشكی كشور ، بستر مناسبی را جهت ارتباط بیشتر پزشكان با دنیای فناوری اطلاعات فراهم كنند.

وی باتاكید براینكه‌جامعه پزشكی كشور هنوز ارتباط چندانی با حوزه فناوری اطلاعات و شبكه اینترنت پیدا نكرده‌است، گفت: ما باید با اطلاع‌رسانی از طریق ابزارهای مبتنی بر فناوری‌های جدید ومورداقبال مردم، به فرهنگ‌سازی درباره مقدم بودن پیشگیری نسبت به درمان بپردازیم.

رجایی‌پور درباره فعالیت سامانه خبری سلامت نیوز گفت: این سایت با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه از آذرماه سال گذشته آغاز به كار كرد و در زمان حاضر در هر روز حدود ‪ ۱۰‬هزار بازدیدكننده دارد.

وی یادآور شد: یك هیات علمی متشكل از متخصصان‌و اساتید دانشگاه بر اخبار و مطالب مندرج در سایت نظارت دارند.

وی با اشاره به اینكه فعالیت سایت سلامت نیوز مورد تایید دانشكده علوم پزشكی اصفهان و بسیاری از مراكز پزشكی است، اظهار داشت: بیشترین بازدید كاربران از سایت مربوط به بخش سلامت و بیشترین مطالب مورد توجه كاربران نیز مربوط به ایدز، بیماری‌های فراگیر و مسایل جنسی است.

رجایی‌پور گفت: سایت سلامت نیوز دارای بخش‌های مختلفی مانند سلامت، تغذیه، خانواده، داروها، روان، محیط زیست، آموزش ، درمان ، مصاحبه و گزارش است.

وی تشكیل انجمن " حامیان سلامت " و معرفی آنها را از جمله برنامه‌های آتی سایت سلامت نیوز برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha