سلامت نیوز : رئیس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم گفت: اعتیاد در زنان میزان مرگ و میر و انتقال بیماری ‌و عفونت از طریق این مادران به کودک را افزایش می‌دهد.
 
علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه علائم، مکانیسم‌ و ضررهای اعتیاد در زنان و مردان به یک اندازه است، اظهار داشت: مردان معتاد بیشتر به آسیب‌های اجتماعی نظیر دزدی و قتل رو می‌آورند.

وی گفت: اعتیاد در زنان به خاطر برخی از محدودیت‌ها سخت‌تر از مردان است ضمن اینکه در بحث درمان و ترک اعتیاد حمایت‌های لازم از آنها به عمل نمی‌آید و به همین دلیل ترک اعتیاد در زنان سخت‌تر از مردان است.

رئیس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه زنان نقش مهم تربیتی را عهده‌دار هستند، افزود: اعتیاد در زنان به نحوه تربیت فرزندان ضربه شدیدی وارد می‌کند تا جایی که آینده آنها را با مشکل روبرو می‌سازد؛ باید در این زمینه آگاهی لازم داده شود چرا که معتاد شدن یک زن برای اجتماع و خانواده بسیار خطرناک‌تر از معتاد شدن یک مرد است.

سلیمی اضافه کرد: متأسفانه در خصوص ترک اعتیاد زنان معتاد حمایت‌های لازم از آنها به عمل نمی‌آید که همین مسئله درمان آنها را مشکل‌تر می‌کند و به همین دلیل زنان بیشتر از مردان اعتیاد خود را پنهان می‌کنند؛ باید در خصوص اعتیاد و پیشگیری از آن به‌ویژه در زنان آگاهی داده شود.

وی، نقش مادران را در نظام سلامت مهم دانست و بیان داشت: انتقال عفونت‌ها به کودکان از طریق مادر آلوده به مواد مخدر زیاد است.

رئیس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم خاطرنشان کرد: اعتیاد در زنان میزان مرگ و میر را در آنها بالا می‌برد ضمن اینکه انتقال بیماری ‌و عفونت از طریق این مادران به کودک را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha