سلامت نیوز: سخنگوی كمیسیون بهداشت و درمان مجلس از عدم رضایت مردم از كمبود تخت‌های ویژه بیمارستانی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حسن تامینی لیچایی عوامل كمبود تخت‌های ICU و CCU در بیمارستان‌ها را مختلف خواند و گفت: میزان حوادثی نظیر بلایای طبیعی، سقوط از ارتفاع، حوادث حین كار و رانندگی از یك طرف و نیز بیماری‌های قلبی و عروقی و انواع سكته‌ها و بیماری‌های خاص از سوی دیگر سبب شده كه نیاز به تخت‌های ویژه بیمارستانی بیشتر احساس شود.

تامینی تعداد تخت‌های ICU را بالای چهار هزار عدد خواند و افزود: سالانه حدود 2 میلیون نفر در اثر حوادث ترافیكی و غیرترافیكی نیازمند بخش مراقبت ویژه مراكز درمانی كشور می‌شوند كه اكثر این تخت‌ها غیرفعال و یا غیراستاندارد است.

وی در ادامه اظهار داشت: البته آمار دقیقی در این زمینه در دست نداریم، زیرا در برخی آمارها تعداد تخت‌های ICU را 9 هزار عدد اعلام كرده‌اند اما این در حالیست كه طی یك سال اخیر به تخت‌های ویژه بیمارستانی توجه ویژه‌ای شده و بالغ بر سه هزار تخت به این بخش اضافه شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس دلیل عمده كمبود تخت بخش ICU را هزینه بالای آن دانست و گفت: هزینه بالای هر تخت ICU به 250 میلیون تومان می‌رسد و این به غیر از در نظر گرفتن دستمزد و پرسنل بخش مراقبت‌های ویژه است.

وی در پایان خاطرنشان كرد: امسال در بودجه سال 90 برای تخت‌های ویژه بیمارستانی توجه خوبی لحاظ شده است كه امیدوارم با افزایش تخت‌های ویژه ICU و CCU مشكلات مردم تا حد قابل توجهی مرتفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha