یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 32603
سلامت نیوز: سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: تغذیه در محیط‌های كار باید متناسب با میزان تحرك بوده و از تعادل و تنوع برخوردار باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر زهرا عبداللهی با بیان این كه نقش تغذیه مناسب در سلامت عمومی و بازده كاری به اثبات رسیده است، گفت: كاركنان برای حفظ سلامت خود به تغذیه مناسب نیاز دارند و اضافه وزن و چاقی از عواقب پشت میزنشینی و كم تحركی در محیط‌های كار است. همچنین تغذیه در محیط‌های كار باید متناسب با میزان تحرك افراد باشد.

وی افزود: مصرف قندها و كربوهیدرات‌های ساده مانند قند و شكر، ‌نان‌های سفید و برنج سفید در محیط كار اگرچه در كوتاه مدت به بالا رفتن قند خون كمك می‌كند، اما با تحریك ترشح انسولین،‌ ورود گلوكز به سلول را تسریع كرده و در نهایت كاهش قند خون و عوارض ناشی از آن مانند خستگی، خواب آلودگی و كاهش بازده كاری را به دنبال دارد.

عبداللهی با بیان این كه نحوه تغذیه در محیط كار می‌تواند در ایجاد استرس موثر باشد،‌ گفت: استرس همراه با تغذیه نامناسب و بی‌تحركی زمینه را برای ابتلا به بیماری‌های مزمن فراهم می‌كند.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت(وبدا)، به گفته این متخصص تغذیه، مصرف مداوم كربوهیدرات‌ها وغلات مانند انواع كیك، كلوچه، بیسكوئیت با توجه به میزان كالری بالا، می‌تواند سبب اضافه وزن و چاقی به ویژه در افرادی با فعالیت بدنی كم شود.

وی ادامه داد: با تغییرات جزئی از جمله كاهش مصرف قند و كافئین مصرفی در محیط كار و رعایت اصول تنوع در برنامه غذایی روزانه می‌توان به حفظ تعادل قند خون و افزایش دریافت مواد مغذی كمك كرد كه نتیجه آن علاوه بر حفظ سلامت و كاهش عوامل خطر بیماری‌های مزمن، افزایش كارایی و بازده كاری كاركنان در محیط‌های كار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha