یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 32608
سلامت نیوز: مدیرگروه نیروی انسانی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: طی امسال و سال آینده 2 هزار و 138 بهروز به شبکه بهداشت کشور افزوده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا رهبر به مناسبت روز بهورز گفت: یكهزار و 261 دانش آموز بهورزی که در سال 88 پذیرفته شده‌اند، امسال و 877 دانش آموز که در سال 89 پذیرفته شده‌اند در سال 91 به شبکه بهداشت و درمان کشور افزوده می‌شوند.

وی افزود: اکنون 95 درصد شبکه بهداشت و درمان کشور دارای بهورز هستند و برای جبران 5 درصد کسری نیروی بهورز نیز در حال انجام اقدامات مقتضی هستیم.

دكتر رهبر تعداد کل بهورزان شاغل در شبکه مراقبت‌های بهداشتی کشور را 30 هزار و 905 نفر اعلام کرد و گفت: بهورزان نیروهای چند پیشه‌ای هستند که در خانه‌های بهداشت خدمات می‌دهند و بر اساس شواهد داخلی و بین‌المللی یکی از اثربخش‌ترین رده‌های ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشورند.

وی درباره جایگاه بهورزان ایران در مجامع بین‌المللی گفت: سازمان جهانی بهداشت در گزارش سلامت سال 2008 خود عنوان کرده است خانه‌های بهداشت و بهورزان ایرانی مسئول بهبود شاخص روستایی و کاهش مرگ و میر و افزایش امید به زندگی در سطح کشور بوده و در دو دهه گذشته موجب تسریع روند بهبود شاخص‌های سلامت در ایران بوده‌اند.

رهبر ادامه داد: وظیفه بهورزان مراقبت‌های بهداشتی و درمانی اولیه به مردم روستا، مشتمل بر خدمات مراقبت مادران، مراقبت کودکان، مراقبت از رده‌های مختلف سنی نظیر جوانان، نوجوانان، میانسالان و سالمندان هستند.

بر اساس اعلام وب‌دا، وی افزود: علاوه بر این بهورزان وظیفه ارائه خدمات تنظیم خانواده، پیشگیری و کنترل بیماری‌ها وارائه خدمات بهداشت محیط و حرفه‌ای و توانبخشی جامعه را بر عهده دارند.

مدیرگروه نیروی انسانی مركز مدیریت شبكه وزارت بهداشت ویژگی‌های منحصر به فرد بهورزان را موجب الگوگیری دنیا از آن‌ها دانست و گفت: بهورزان به صورت گزینش بومی به عنوان ارائه دهنده خدمت انتخاب می‌شوند؛ به طوری که با محیط کار و زندگی مردم عجین بوده و به خوبی از مشکلات مردم و راه حل‌های آن آگاه هستند. همچنین نظام تربیتی بهورزان مبتنی بر اهداف سازمانی است به طوری که بهورزان همان چیزی را یاد می‌گیرند که در نظام شبکه موظف به اجرای آنها هستند.

وی در پایان گفت: تداوم آموزش بهورزان در نظام شبکه از طریق نیازسنجی‌های منطقه‌ای، آموزشی در حین نظارت سطوح بالاتر و نهایتا ارائه آموزش از راه دور از طریق مجله‌های منطقه‌ای و نیز فصلنامه کشوری بهورزی نیز صورت می‌گیرد. ارائه خدمات بهورزان به صورت استاندارد و روشن و با برخورداری از راهنماهای ارائه خدمت استاندارد صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha