سلامت نیوز: در پی اعلام خبر لغو قراردادهای بیمه تكمیلی با بیمارستان‌های خصوصی، رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی این موضوع پس از تعطیلات مجلس در كمیسیون متبوعش خبر داد.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا، با یادآوری اینكه بیمه تكمیلی در قانون تعریف شده است، تصریح كرد: ما یك بیمه پایه داریم و یك بیمه تكمیلی، طبق تعریفی كه در قانون شده اعمال جراحی و خدماتی كه در بیمه پایه وجود دارد شامل بیمه تكمیلی نمی‌شود بنابراین اینگونه نیست كه كسی تحت پوشش بیمه تكمیلی قرار گیرد و بخواهد هر نوع عمل جراحی و خدمات درمانی را توسط بیمه تكمیلی انجام دهد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد لغو قرارداد بیمه‌های تكمیلی با بیمارستان‌های خصوصی در راستای درخواست بیمه‌شدگان برای استفاده از خدماتی كه در بیمه پایه وجود دارد از بیمارستان‌های خصوصی و بیمه تكمیلی است.

رییس كمیسیون بهداشت و درمان، مشكل مذكور را به دلیل عدم تعریف صحیح بیمه تكمیلی دانست و گفت: بیمه‌ها نخست باید بیمه تكمیلی را تعریف كنند و سپس بر اساس آن تعریف، قرارداد منعقد كنند اما اینكه هر نوع اعمال جراحی و خدمات درمانی شامل بیمه تكمیلی باشد طبق قانون صحیح نیست.

شهریاری در خاتمه درباره بررسی این موضوع در كمیسیون بهداشت و درمان خاطرنشان كرد: پس از تعطیلات مجلس موضوع لغو قرارداد بیمه‌های تكمیلی با بیمارستان‌های خصوصی را بررسی می‌كنیم تا مشخص شود مشكل به وجود آمده به دلیل طریقه اجرای قانون است یا اینكه سلیقه‌ای است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha