سلامت نیوز: دبیرعلمی کنگره بیماری‌های پوست، زیبایی و لیرز با بیان این که نمی‌توان مانع از پیری پوست شد، گفت: بهترین راه برای کند کردن این روند استفاده از روش‌های اصولی از جمله استفاده مداوم از کرم‌های ضد آفتاب، تغذیه مناسب، عدم استعمال دخانیات، استراحت کافی و نوشیدن آب در طی روز به میزان کافی است.

دکتر علیرضا فیروز در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با روش‌های مختلف جوان سازی پوست با تاکید بر این که افراد نباید فریب تبلیغات ماهواره‌ای درباره کرم‌های جوان کننده را بخورند، افزود: نمی‌توان مانع از پیری پوست شد و بهترین راه برای کند کردن این روند استفاده از روش‌های اصولی از جمله استفاده مداوم از کرم‌های ضد آفتاب، تغذیه مناسب، عدم استعمال دخانیات، استراحت کافی و نوشیدن آب در طی روز به میزان کافی است.

وی تصریح کرد: افراد باید قبل از استفاده از کرم‌های ضد چروک با پزشک متخصص پوست مشورت کنند و براساس تبلیغات شرکت‌های تولید کننده و عکس‌ها فریب نخورند چرا که این کرم‌ها می‌تواند طی 2 الی 3 ماه اثرات جبران نا پذیری برای پوست بیمار در پی داشته باشد.

دکتر فیروز با اشاره به این که روشهای دیگری برای پیشگیری از پیری پوست وجود دارد، ادامه داد: یکی از این روش‌ها داروهای موضعی است که اغلب نقش پیشگیری کننده داشته و تاثیر ضعیفی دارند.

این متخصص پوست با بیان این که ترکیباتی مانند ویتامین A و C در درمان پیری موثر هستند، افزود: این ترکیبات در برخی از داروهای ضد چروک وجود دارد ولی صرف وجود این ویتامین‌ها دلیلی برای اینکه این داروها در درمان پیری سودمند باشند نیست زیرا باید قبل از آن بر روی آنها مطالعات بالینی صورت گیرد تا بتوان برای اثبات آنها قضاوت کرد که معمولا این قضاوت توسط متخصصان پوست انجام می‌شود.

معاون پژوهش مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تداوم درمان‌های دارویی از بهترین روش‌های درمان بیماری‌های پوستی است از این رو این روش درمانی بهتر از استفاده از لیزر برای این نوع بیماری‌ها است.

وی گفت: ایجاد لکه‌های روشن و تیره بر روی پوست، سوختگی و جوش روی پوست از جمله عوارض لیزر است که علاوه بر نوع پوست به لیزر مورد استفاده توسط متخصص پوست نیز بستگی دارد از این رو آگاهی پزشک از طول موج انتخابی لیزر بسته به نوع ضایعه در راستای کاهش عوارض لیزر و برآورد توقع بیمار بسیار مهم است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه درمان قطعی برای بیماری پسوریازیس و پیسی در دنیا وجود ندارد، گفت: داروهای متعددی برای درمان این بیماری تجویز می‌شود که پزشک متخصص بر اساس سن، مدت، وسعت و محل بیماری از آن استفاده می‌کند.

پاسخ لیزر به موهای تیره و ضخیم بهتر از موهای نازک و روشن است

دکتر فیروز اظهار کرد: موهای زائد بدن به دو دسته وابسته و غیر وابسته به هورمون تقسیم می‌شود که رشد موهای اضافی در قسمت‌های شکم، چانه، سینه، پشت لب، گردن زنان نشان دهنده اختلالات هورمونی شامل اختلال در سیکل قاعدگی بوده که با جوش وسیع و افزایش وزن همراه است و برای درمان آن مراجعه به متخصص غدد ضروری است چرا که استفاده از روش‌های زیبایی بدون رفع علت موجب رشد مجدد موهای زائد خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران استفاده از لیزر را بهترین روش برای درمان موهای زائد غیر وابسته به هورمون دانست و گفت: در صورتی که آزمایشات فرد کاملا طبیعی باشد لیزر می‌تواند در رفع موهای زائد مفید باشد.

دکتر فیروز با تاکید بر مراقبت‌های پس از انجام لیزر افزود: لازم است افرادی که عمل لیزر بر روی آنها انجام شده است چند ماه قبل و چند ماه بعد از لیزر از حضور عضوی که لیزر شده در برابر نور آفتاب جلوگیری کنند.

دبیر علمی کنگره بیماری‌های پوست، زیبایی و لیزر هدف از برگزاری این کنگره را معرفی و ارائه جدیدترین دستاوردها در زمینه تشخیص و درمان بیماری های پوستی دانست و گفت: در این همایش روشهای جدید زیبایی پوست و استفاده از لیزر توسط سخنرانان داخلی و خارجی ارائه می شود و شرکت کنندگان اصلی آن متخصصان پوست هستند که تا امروز حدود 200 نفر در این کنگره ثبت نام کرده‌اند.

معاون پژوهش مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با بیان اینکه کنگره بیماری های پوست، زیبایی و لیزر 23 تا 25 شهریور ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همزمان با اتمام کنگره‌های سالیانه، کارگاه‌های عملی در بعدازظهر همان روز دایر است. همچنین کارگاه آسیب شناسی پوست توسط متخصصان پوست و متخصصان آسیب شناسی در تاریخ 26 و 27 در همان مرکز اجرا خواهد شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha