یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 32622
سلامت نیوز: متخصصان گوارش در انگلیس اعلام كردند كه بیش از 6 میلیون نفر در این كشور هر هفته با مشكل سوزش سردل مواجه می‌شوند اما بسیاری از این موارد در واقع قابل پیشگیری هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، با 10 راه‌ كار ساده اما موثر می‌توان از بروز این ناراحتی گوارشی جلوگیری كرد.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی مدگورو، این 10 راه‌ كار عبارتند از:

1-‌ از محصولات و نوشیدنی‌های پروبیوتیك استفاده كنید. این محصولات به رشد باكتری‌های مفید در روده‌های شما كمك می‌كنند و این باكتری‌ها به نوبه خود عملكرد دستگاه و اعضای گوارشی بدن را بهبود می‌بخشند.

2- بدن را در وضعیت صحیح نگه دارید. شكل نامناسب بدن در حالت نشسته یا ایستاده علائم این مشكل گوارشی را تشدید می‌كند. بنابراین توصیه می‌شود كه پشت میز صاف بنشینید و هنگام راه‌ رفتن بدن خود را كشیده نگه دارید به طوری كه شانه‌هایتان به عقب كشیده شود و شكم خود را به داخل بكشید. همچنین می‌توانید در كلاس‌های یوگا شركت كنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

3- وعده‌های غذایی منظم و با حجم كم داشته باشید. مدت طولانی گرسنه ماندن و یا مصرف حجم زیاد غذا در یك وعده بویژه میان وعده‌های چرب و شیرین، سوزش سردل را تشدید می‌كند.

4- حتما مراقب اندازه دور كمر خود باشید. وزن زیاد فشار روی ناحیه شكم را افزایش می‌دهد و علائم این ناراحتی را وخیم‌تر می‌كند.

5- مصرف غذاهای چرب و ادویه‌دار مثل سس‌های خامه‌ای، غذاهای سرخ كرده، كیك‌ها، بیسكوئیت، شكلات، پنیر و دسرها را به حداقل برسانید.

6- سیگار را ترك كنید. سیگار بزاق دهان را كاهش می‌دهد در حالی كه بزاق یكی از سدهای دفاعی بدن در برابر آسیب احتمالی به حدی است و حاوی مواد شیمیایی خنثی كننده اسید است.

7- مصرف غذاهای حاوی فیبر خوراكی مثل میوه‌ها را افزایش دهید تا سیستم گوارشی بدن شما سالم بماند.

8- بی‌تردید ورزش كردن نیز سیستم هاضمه را بهبود می‌بخشد لذا توصیه می‌شود كه هر روز 30 دقیقه تمرینات آرام آیروبیك را انجام دهید.

9- یك دفتر یادداشت روزانه غذایی تهیه كنید و هر بار كه دچار علائم سوزش سردل شدید آن را یادداشت نمایید. این كار را دو تا 4 هفته ادامه دهید تا اینكه بتوانید تشخیص دهید كدام یك از مواد غذایی موجب بروز این عارضه در شما می‌شوند و كدام خوردنی‌ها برای شما بی‌خطر و سالم هستند.

10- از مصرف افراطی چای و قهوه پرهیز كنید و آن را به سه نوبت در روز محدود كنید. در عوض از چای‌های گیاهی و میوه‌ای طبیعی و چای سبز استفاده كنید. نوشابه‌ها و آب میوه‌های گازدار و حاوی كربنات نیز برای شما مفید نیستند بنابراین آب و آب میوه‌های طبیعی را جایگزین آنها كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha