دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 32623
سلامت نیوز: به گزارش سلامت نیوز به نقل از تلگراف، تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی كه خوش‌بین هستند و همیشه نیمه پر لیوان را می‌بینند با احتمال كمتری دچار سكته‌های مغزی می‌شوند.

سكته یكی از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر و فلج شدن افراد به‌خصوص در سنین بالاست و بعد از بیماری‌های قلبی و سرطان بیشترین قربانی‌ها را در اكثر كشورهای جهان می‌گیرد.

قبلا هم دانشمندان در تحقیقات خود متوجه تاثیر مثبت خوش‌بینی در پیش‌گیری از بیماری‌های قلبی و عروقی شده بودند اما این نخستین بار است كه محققان رابطه بین این عامل و سكته را بررسی می‌كنند. در این مطالعات مشخص شد، خصوصیات شخصیتی و اخلاقی یك فرد به‌شدت روی احتمال ابتلا به سكته در او موثر است. دانشمندان سعی كردند، میزان خوش‌بینی را در هر فرد درجه بندی كنند.

 به این ترتیب متوجه شدند به ازای هر واحد افزایش خوش‌بینی در یك فرد، احتمال ابتلا به سكته در او تا 9 درصد كاهش پیدا می‌كند. به‌نظر می‌رسد، خوش‌بینی به‌طور شگفت‌آوری باعث افزایش سیستم ایمنی بدن انسان شده و به بهبود عملكرد اعضای حیاتی بدن كمك می‌كند. بسیاری از بیمارانی كه قبلا دچار سكته شده‌اند نیز می‌توانند با تمرین خوش‌بینی سرعت بهبود خود را افزایش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha