سلامت نیوز :مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران گفت: در جلسه کارگروه سلامت استانداری درباره توزیع برخی از اقلام غذایی حرام در پایتخت تصمیم براین شد از توزیع و سرو صدف، خرچنگ و هشت پا در رستورانهای تهران جلوگیری شود.
محمدعلی عرفان منش در گفتگو با مهر درباره جلسه ویژه کارگروه سلامت استانداری که درباره توزیع غذاهای حرام  گفت: برخی از اقلام دریایی همچون خرچنگ، صدف و هشت پا در برخی از رستورانها و مراکز غذایی پایتخت سرو می شود که بررسی کردیم هر حوزه ای چه وظیفه ای برای جلوگیری از این موضوع دارد.

بیست و هفتم اردیبهشت امسال برای اولین بار، خبرگزاری مهر در گزارشی در مورد توزیع برخی اقلام حرام گوشت همچون خرچنگ در برخی از رستورانهای پایتخت و حتی بازار تهران هشدار داده بود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران ادامه داد: از نظر قانونی سازمان دامپزشکی کشور و نماینده ولی فقیه در این سازمان مسئولیت قانونی برخورد با توزیع این اقلام را در داخل کشور داشته اند به همین دلیل در این جلسه تاکید شد که به وظیفه خود در این باره عمل کنند و مانع توزیع و عرضه آن شوند.

عرفان منش افزود: همچنین دانشگاههای علوم پزشکی نیز مسئول نظارت بر توزیع این اقلام هستند که  متاسفانه به هر دلیلی تاکنون دقت لازم صورت نگرفته و باید از این پس موضوع را با دقت رصد کنند.

وی با بیان اینکه تمام ساز و کارها و وظایف هریک از دستگاههای مربوطه نیز مشخص است، گفت: در جلسه استانداری تصمیم بر آن شد که آگاهی بخشی لازم به مردم و اصناف در خصوص این اقلام داده شود چرا که معتقدیم مردم در صورت آگاهی از حرام بودن این اقلام، قطعا آن را تهیه نمی کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران تصریح کرد: همچنین هر یک از دستگاههای مربوطه همچون وزارت بهداشت، دامپزشکی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و... نیز موظف به انجام مسئولیتهای قانونی خود در این زمینه شدند  تا هر چه سریعتر از عرضه و توزیع این اقلام جلوگیری شود.

عرفان منش درباره وجود 160 رستوران توزیع کننده غذای های حرام نیز گفت: این رقمی است که نایب رئیس شورای شهر ارائه کرده و خود وی نیز باید در این باره پاسخگو باشد و بنده درباره تعداد مراکز اظهار نظر نمی کنم.

پیش از این حسن بیادی از وجود 160 رستوران توزیع کننده غذاهای حرام در تهران خبر داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha