سلامت نیوز : سرپرستار بخش جراحی بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: شاغلان مشاغلی مانند پرستاری که باید به مدت طولانی سرپا بایستند برای جلوگیری از بروز واریس وریدهای پا از جوراب واریس استفاده کنند.

مریم نورایی کیا در گفت وگو با سازمان نظام پرستاری کشور اظهار کرد: رعایت برخی نکات پس از درمان جراحی واریس وریدهای پا الزامی است افراد تحت درمان جراحی واریس پا باید حداقل تا 12 ساعت پس از ترخیص از اتاق عمل با بانداژ الاستیک در استراحت مطلق به سر ببرند.

وی ادامه داد: همچنین پای این افراد باید با زاویه 30 درجه نسبت به سطح افقی قرار بگیرد بیمار از نخستین روز پس از عمل به آهستگی راه رفتن را به همراه بانداژ تمرین و  سعی کند فشار زیادی به پای تحت عمل جراحی وارد نکند.

سرپرستار بخش جراحی بیمارستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه از دومین روز پس از عمل جراحی فرد می تواند راحت تر حرکت کند، افزود: آنتی بیوتیک وریدی نیز از زمان بستری در بیمارستان به مدت 2 روز تجویز و بعد از ترخیص به مدت یک هفته نیز به صورت خوراکی تجویز می شود.

نورایی کیا با بیان اینکه برای جلوگیری از ایجاد وریدهای واریسی باید از ایستادن های طولانی مدت پرهیز کرد، گفت: در صورتی که برخی مشاغل نظیر پرستاری ناگزیر از ایستادن های طولانی هستند استفاده از جوراب واریس توصیه می شود.

وی با بیان اینکه واریس خاصیت عود مجدد دارد،ادامه داد: همچنین توصیه می شود که افراد حین استراحت، پاها را بالاتر از سطح بدن قرار دهند و از سرد نگه داشتن آنها جلوگیری کندند چون سرما سبب تشدید درد می شود.

سرپرستار بخش جراحی بیمارستان امام خمینی(ره) یادآورشد: ورزش های ایزومتریک که فرد در محل عضلات خود را منقبض و منبسط می کند در جلوگیری از ایجاد واریس پا سودمند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha