سلامت نیوز: معاون سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت آماری از میزان لوازم ‌آرایشی و بهداشتی قاچاق در كشور ندارد زیرا این كار وظیفه ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز است فقط می‌دانیم كه بسیاری از لوازم آرایشی قاچاق تقلبی هستند.

بهروز جنت در گفت‌و‌گو با فارس در پاسخ به این پرسش كه میزان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی قاچاق در كشور چقدر است، افزود: آماری از میزان لوازم و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی قاچاق در كشور نداریم زیرا برخورد با این كالاهای قاچاق جزء وظایف وزارت بهداشت نیست و مسئولیت آن با ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز است.

وی ادامه داد: این ستاد نیز تاكنون آمار رسمی از میزان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی قاچاق در كشور اعلام نكرده بنابراین آمار دقیقی از میزان این كالاها در اختیار نداریم ضمن اینكه وزارت بهداشت نیز متولی برخورد و جمع آوری كالاهای قاچاق در كشور نیست.

معاون نظارت بر غذا و فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی سازمان غذا و دارو اضافه كرد: وزارت بهداشت فقط می‌تواند به مردم اعلام كند كه بسیاری از فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی قاچاق در كشور تقلبی هستند و عوارض  پوستی دارند به همین علت به مردم توصیه می‌كنیم این فرآورده‌ها را فقط از داروخانه‌ها و مراكز مورد تأیید وزارت بازرگانی خریداری كنند.

وی گفت: با توجه به اینكه ممكن است اعلام برخی فرآورده‌های تقلبی به برندهای اصلی نیز آسیب برساند از اعلام اسامی فرآورده‌های قاچاق كه برخی از آنها از نام برندهای اصلی استفاده می‌كنند معذوریم اما لوازم مجاز و مورد تأیید وزارت بهداشت برچسب فارسی نویسی دارند و در داروخانه ها و مراكز مجاز مورد تأیید وزارت بازرگانی توزیع می‌شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha