یک مدرس دانشگاه تربیت معلم با بیان اینکه بیشترین علت طلاق، علل جنسی هستند تاکید کرد:« استفاده از مشاوره قبل از ازدواج یک راه جدی برای داشتن یک زندگی موفق است.»

بالاترین آمار طلاق مربوط به 2 سال اول زندگی است/علل جنسی بیشترین علت طلاق است
یک مدرس دانشگاه تربیت معلم با بیان اینکه بیشترین علت طلاق، علل جنسی هستند تاکید کرد:« استفاده از مشاوره قبل از ازدواج یک راه جدی برای داشتن یک زندگی موفق است.»
نسرین تهرانی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:«از حدود ۱۲ سال پیش به دنبال پاسخ به این سوال که چرا جوانان از ازدواج فاصله گرفته اند؟ به بررسی علل طلاق پرداختیم. فرض ما این بود که اگر این عوامل در زندگی افراد مداخله کرده و زندگی به جدایی می رسد، پس چنانچه این عوامل را کنترل کنیم ، زندگی منجر به طلاق نخواهد شد.
طی یک دهه بررسی علل طلاق در ایران و خارج از ایران به یک پکیج از عوامل طلاق دست یافتیم که بیشترین علت را علل جنسی به خود اختصاص دادند و در این بین بیشترین آمار طلاق مربوط به ۵ سال اول زندگی است که در این آمار بالاترین آمار طلاق مربوط به 2 سال اول زندگی افراد است.»
وی ادامه داد:«بسیاری از علل جنسی منجر به طلاق ، به دلیل وجود مشکلات و بیماری های جنسی جدی است که تا قبل از برقراری رابطه مشخص نمی شوند،اما با پیشرفت علم و آگاهی جنسی، امروزه تکنیک هایی وجود دارد که به ما کمک می کند وجود مشکلات را حتی قبل از برقراری رابطه کامل جنسی شناسایی کنیم.»
این روانشناس و متخصص درمان اختلالات جنسی افزود:«تا کنون ۱۵۰ مرد با مشکلات جنسی قبل از ازدواج از این طریق شناسایی شدند و در صورتی که قابل درمان بودند قبل از ازدواج به درمان پرداختند و بعد وارد زندگی زناشویی شدند و تا امروز از طریق این پکیج با نام قاعده بازی ۷۰۰ زوج دختر و پسر ازدواج کردند و از سال ۸۱ تا به امروز  دچار مشکلات جدی از جمله طلاق نشده اند.»
این مدرس دانشگاه تربیت معلم تاکید کرد:« بنابراین می توان گفت یک راه جدی برای یک زندگی موفق استفاده از مشاوره قبل از ازدواج است البته سودجویی از این موضوع بسیار اتفاق می افتد و واقعیت این است که افراد محدودی هستند که به این علم و چگونگی اجرای آن واقفند.
آن چه مسلم است این مهمترین و با ارزش ترین مشاوره زندگی زناشویی است ، حتی مهم تر از مشاوره طلاق زیرا اگر این مشاروه بدرستی انجام پذیرد، دیگر طلاقی درکار نخواهد بود.»
وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار سلامت نیوز که آیا این امکان وجود دارد که مشاوره جنسی قبل از ازدواج مانند آزمایش های قبل از ازدواج اجباری شود و در خصوص مراکز مشاوره جنسی قبل از ازدواج اطلاع رسانی شود اظهار داشت:«بله این یک ایده آل است که در حال حاضر برای رسیدن به آن به یک پژوهش شبانه روزی مشغولیم. البته نشدنی نیست.
لازم به ذکر است پکیج قاعده بازی در مورد ۳۰۰ زوج با مشکل طلاق نیز بکار گرفته شد که این افراد نیز به ادامه زندگی برگشتند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha