سلامت نیوز: مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی از آمادگی این صندوق برای تهاتر با وزارت بهداشت برای تسویه بدهی میان این وزارتخانه و تامین اجتماعی خبر داد.

رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌كه «مجموع اسناد مربوط به بدهی تامین اجتماعی به بیمارستان‌های طرف قرارداد، معادل 176 میلیارد تومان است» اظهاركرد: این در حالیست كه وزارت بهداشت 191 میلیارد تومان به شركت‌های دارویی زیرمجموعه تامین اجتماعی بدهكار است.

وی افزود: علاوه بر این، این وزارتخانه 11 میلیارد تومان بابت درمان رایگان مصدومان حوادث ترافیكی توسط مراكز ملكی تامین اجتماعی نیز، به این صندوق بدهكار است و این بدهی در برخی بیمارستان‌ها طی سه سال گذشته تسویه نشده است.

وی خاطرنشان كرد: بر این اساس و در صورت پرداخت كل بدهی تامین اجتماعی به وزارت بهداشت، این وزارتخانه باز هم 26 میلیون تومان به تامین اجتماعی بدهكار است كه باید آن را تسویه كند.

مدیر عامل صندوق تامید اجتماعی با بیان این‌كه «تامین اجتماعی آمادگی تسویه بدهی خود به صورت تهاتر با وزارت بهداشت را دارد» در عین حال تاكید كرد: این موضوع با نشست سه جانبه‌ای با حضور وزارت بهداشت، صندوق تامین اجتماعی و وزارت اقتصاد میسر است؛ چراكه درآمدهای وصولی بیمارستان‌های دولتی به حساب خزانه واریز می‌شود و سپس به این بیمارستان‌ها بازمی‌گردد.

تامین اجتماعی اعتبار ویژه‌ای برای طرح پزشك خانواده اختصاص نداده است

وی درباره روند اجرای طرح پزشك خانواده در سه استان پایلوت، توضیح داد: این صندوق مشكلی بابت پرداخت اعتبار برای اجرای پزشك خانواده ندارد، اما اعتبار ویژه‌ای هم برای این امر اختصاص نداده است.

وی گفت: اعتبارات لازم در اختیار مدیران كل تامین اجتماعی استان است و به هر میزان كه صورتحساب از سوی وزارت بهداشت فرستاده شود، استان‌ها موظف به پرداخت آن هستند.

حافظی همچنین، با یادآوری اینكه هیچ كوتاهی در پرداخت اعتبارات تاكنون از سوی بیمه‌ها صورت نگرفته است، گفت: در گزارش‌هایی كه به كمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ارائه كردیم نیز، مشخص شد كه بیمه‌ها كوتاهی در اجرای این طرح نداشته‌اند و تمام ظرفیت و امكانات خود را در اختیار این طرح قرارداده‌اند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha