دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 32647
سلامت نیوز: مركز كنترل و پیشگیری بیماریها در آمریكا اعلام كرد : میزان سكته مغزی در بین افراد پنج تا 44 ساله در 10 سال اخیر یك سوم افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی بی بی سی نیوز،یافته های جدید دانشمندان حاكی از آن است كه حتی كودكان پنج ساله نیز در آمریكا دچار سكته مغزی می شود .
پزشكان سبك زندگی ناسالم را مهمترین عامل و مقصر بروز این بیماری است.

این پژوهشگران داده های بیمارستانی میلیون ها بیمار را در سال های 1995 تا 2008 بررسی كردند و دریافتند فشار خون بالا، دیابت و چاقی در بین بیماران سكته مغزی رایج است.

در طول این مدت میزان سكته ناشی از ایسكمی كه به دلیل لخته خون ایجاد می شود در افراد پنج تا 14 ساله 31 درصد افزایش یافته است . این میزان در واقع از 2/3 سكته در هر 10 هزار مورد بستری شده در بیمارستان، به 2/4 سكته در هر 10 هزار نفر رسیده است.

در حالی كه این افزایش در افراد 15 تا 34 ساله 30 درصد بوده در افراد بین 35 تا 44 ساله این افزایش 37 درصد گزارش شده است .

بر اساس این گزارش، در تمامی گروه های سنی این افزایش در مردان بیش از زنان بوده است.

آمارهای سكته هموراژیك كه ناشی از خونریزی مغزی است نشان دهنده كاهش این سكته در گروه های سنی بجز پنج تا چهارده ساله است اما محققان می گویند افزایش در سكته مغزی ناشی از ایسكمی اهمیت بیشتری نسبت به این كاهش دارد.

این پژوهشگران می گویند: شیوع فشار خون بالا، چاقی و مصرف دخانیات بروز سكته مغزی را در بین بیماران افزایش داده است.

نتایج این تحقیقات در نشریه سالانه نورولوژی منتشر شده است.

بیش از نیمی از افراد 35 تا 44 ساله - كه سكته مغزی ناشی از ایسكمی در آنها روی داد - به فشار خون بالا مبتلا بودند.

دكتر لورنا لی وارد از انجمن سكته مغزی انگلیس با اشاره به اینكه مردم اغلب فكر می كنند سكته مغزی فقط برای افراد مسن روی می هد افزود: یك چهارم موارد سكته مغزی در افراد جوان و میانسال روی می دهد و سالانه حدود 400 كودك در آمریكا به سكته مغزی مبتلا می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha