سلامت نیوز: معاون داروی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ضمن رد ورود داروی جدید آرژانتینی بدون گذراندن مراحل بالینی آن، گفت: داروی ام.اس آرژانتینی در ادامه روند كنترل بالینی آن به صورت كاملا محدود وارد بازار دارویی كشور شده است.

به گزارش روز دوشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، محمدرضا شانه‌ساز در ادامه همچنین خبر استفاده بیمارستان شركت نفت از داروی بیهوشی چینی و مرگ همه بیماران جراحی شده در یك روز در این بیمارستان را به شدت تكذیب كرد.

وی افزود: برخی رسانه‌ها با انتشار اخبار كذب، به خود اجازه می‌دهند اعتماد عمومی را خدشه‌دار كنند، در حالی كه این خدشه، اعتماد مردم نسبت به خود آنها را هم از بین می‌برد.

معاون دارو وزارت بهداشت خاطرنشان كرد داروی آكتویكس (Actovex) توسط یك شركت داخلی در آرژانتین تولید شده است و اتفاقا با ورود این دارو به داروخانه‌ها طی چند روز، همان سیاستی كه مدنظر این سازمان مبنی بر شكست انحصار و كاهش قیمت‌ها بود اتفاق افتاد و 50 تا 100 هزار ریال از قیمت داروی مشابه تولید داخل كاهش یافت.

شانه ساز با تاكید بر اینكه اخبار در رسانه‌ها باید متقن و قابل استناد بوده و سپس منتشر شود، اظهار داشت: داروی ام.اس جدید، یك سال و هفت ماه پس از انجام مراحل ثبت و با اثبات نتایج بی خطر بودن مصرف آن در چهار كشور دیگر زیر نظر كمیته اخلاق پزشكی به صورت محدود وارد داروخانه‌ها شده و در داروخانه‌ها نیز تحت نظر پزشك متخصص عرضه می‌شود.

وی گفت: توزیع این دارو پس از تاییدات نهایی بالینی كه زمان آن هم مشخص نیست به صورت عام، آغاز خواهد شد.

معاون داروی وزارت بهداشت افزود: 85 درصد بازار دارویی كشور در اختیار یك شركت داخلی برای تولید این دارو بود كه هم‌اكنون با ورود شركت جدید به این چرخه، در مجموع سه نوع از این دارو یعنی دو داروی ایرانی و یك نوع برند خارجی در اختیار مشتری است.

شانه ساز با یادآوری انتشار خبری مبنی بر تزریق داروی بیهوشی چینی در دوم شهریورماه جاری در بیمارستان شركت نفت و فوت تمام افرادی كه این دارو به آنها تزریق شده است، گفت: من تعجب می‌كنم كه چطور یك خبرنگار یا یك خبرگزاری بدون كسب صحت خبر، چنین خبر هولناكی را منتشر می‌كند!

وی افزود: اگر چنین اتفاق وحشتناكی در یك بیمارستان رخ دهد اولین كسانی كه با خبر می‌شوند نمایندگان سازمان غذا و دارو هستند كه در همه بیمارستان‌ها مستقر هستند و بعد هم ما خبردار می‌شویم.

شانه‌ساز ضمن ابراز گلایه از برخی از رسانه‌ها برای انتشار چنین اخباری گفت: دود خدشه‌دار كردن اعتماد عمومی مردم در نهایت به چشم خود رسانه‌ها می‌رود زیرا در درازمدت اعتماد مردم به این رسانه‌ها هم مخدوش خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha